۴ ایستگاه جدید متروی تبریز افتتاح می شود
۴ ایستگاه جدید متروی تبریز افتتاح می شود
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز از افتتاح ۴ ایستگاه جدید متروی تبریز در ادامه تکمیل خط یک و با حضور مجازی رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش شمس، مصطفی مولوی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ایستگاه سردار ملی در خیابان امام خمینی (ره)  از جمله ایستگاه هایی است که  با ۱۰ هزار متر مربع زیربنا آماده بهره برداری است و برای تامین هزینه های ساختمانی، تملک و خرید تجهیزات این ایستگاه ۱۵۰۰ میلیارد ریال و ۲/۳۰۰ میلیون یورو اعتبار تزریق شده است.

وی ادامه داد: همچنین ایستگاه امام حسین (ع) با ۷۵۰۰ مترمربع زیربنا در ضلع شمال شرقی میدان امام حسین (ع) واقع است و با ۱۱۷۰ میلیارد هزینه ریالی و ۲/۱۰۰ میلیون یورو آماده افتتاح و بهره برداری است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز همچنین اعلام کرد: ایستگاه شهید باکری هم که مراسم افتتاح نیز در آن  پیش بینی شده است ۷۰۰۰ مترمربع زیربنا دارد و کل اعتبار صرف شده برای آن ۱۲۵۰ میلیارد ریال و ۲/۱۰۰  میلیون یورو می باشد.

وی همچنین اضافه کرد: ایستگاه نور هم آخرین ایستگاه خط یک قطارشهری تبریز در غربی‌ترین نقطه شهر در منطقه لاله واقع شده و به دپوی غربی خط یک متصل است و برای این ایستگاه هم با ۵۵۰۰ مترمربع زیربنا ۸۲۰ میلیارد ریال و ۱/۹۰۰ میلیون یورو هزینه شده است.

وی با بیان اینکه ایستگاه های آماده افتتاح در پنج شنبه هفته جاری، یک ایستگاه از فاز دوم خط یک و سه ایستگاه هم از فاز سوم خط یک است، خاطر نشان کرد: با این حال، سه ایستگاه دیگر از مجموع ایستگاه های خط یک قطار شهری باقی می ماند که تلاش می کنیم آن ها نیز نیمه اول سال آینده تکمیل و افتتاح شوند.

مصطفی مولوی در پایان صحبت هایش یادآور شد: بهمن پارسال فاز سوم خط یک قطار شهری تبریز با حضور رئیس دفتر محترم ریاست جمهوری افتتاح شد که شامل ایستگاه میدان کهن و نیز ادامه خط یک تا پایان آن، به جز ایستگاه های واقع در مسیر بود.

  • منبع خبر : شهریار