۴۰ هزار کلاس درس در حال ساخت است/سهم یکهزار میلیارد ریالی آذربایجان شرقی
۴۰ هزار کلاس درس در حال ساخت است/سهم یکهزار میلیارد ریالی آذربایجان شرقی
 معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به تخریبی بودن ۳۰ درصد مدرسه‌های کشور و مقاومت قابل قبول ۷۰ درصد از مدارس اعلام کرد: در زمان حاضر ۴۰ هزار کلاس درس نیمه تمام در سطح کشور داریم.

به گزارش شمس، مهرالله رخشانی مهر  در نشستی با فرماندار ویژه میانه، با اشاره به آغاز نوسازی مدرسه‌های کشور از سال ۶۸، تکمیل طرح‌های نیمه تمام را یکی از اولویت‌های وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد.

وی اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش جزو اولین دستگاههایی است که ۸۰ درصد اعتبارات سال ۹۸ به آن تخصیص یافته و این روند از سال ۹۷ آغاز شد که با حمایت سازمان برنامه و بودجه ۱۱۰ درصد اعتبارات را تخصیص گرفتیم که امسال با این رقم تخصیصی تمامی پروژه های نیمه تمام تکمیل خواهد شد.

وی گفت: در مهر ماه سال جاری حدود ۱۰ هزار کلاس درس، ۱۴۵ سالن ورزشی و ۱۶ استخر تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

رخشانی مهر اعلام کرد: بخش دوم از پروژه های نیمه تمام دهه فجر امسال تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمامی ۸۰ درصد اعتبارات تخصیصی امسال به سمت تکمیل پروژه های نیمه تمام هدایت می شود سهم استان آذربایجان شرقی را یکهزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این سهم ۱۵ درصد یعنی ۱۵۰ میلیارد ریال فقط برای تکمیل و بهره برداری از پروژه مدرسه زینبیه و استخر دانش آموزی در میانه تخصیص یافته است.

رخشانی مهر پروژه شهدای زینبیه میانه را از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و آموزشی یکی از پروژه های مهم برشمرد و افزود: این پروژه پس از توقفی کوتاه با تامین اعتبار لازم فعال شده و تا مهر ماه ۹۹ تحویل خواهد شد.

وی گفت: استخر دانش آموزی میانه نیز حداکثر تا دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

معاون وزیر آموزش و پرورش از هزینه کرد ۴ هزار میلیارد ریال تا به امروز برای جمع آوری بخاری های نفتی از مدارس کشور خبر داد و بر ضرورت استفاده بهینه از فضاهای آموزشی و استانداردسازی فضاها تاکید کرد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان میانه با اشاره به اینکه ۴۵ درصد از مدارس شهرستان نیاز مبرم به تخریب و بازسازی کامل دارند، اظهار امیدواری کرد: با حمایت و یاری مسئولین کشوری و استانی شاهد نوسازی این مدارس به ترتیب اولویت باشیم.

وی با بیان اینکه در شهرستان میانه شاهد جذب بالاتر از میانگین دانش آموزان در رشته های فنی، حرفه ای و کارو دانش هستیم، افزود: پروژه شهدای زینبیه نیز از اولین و مهمترین پروژه ها از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و آموزشی و یکی از مطالبه های مردمی و نیاز آموزشی است که امیدواریم با حمایتهای ویژه استانی و کشوری تا سال تحصیلی ۹۹ به بهره برداری برسد.

مشایخی تسریع در روند احداث مدرسه استثنایی ایثار با مشارکت بانک ملی و اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان را خواستار شد.

بازید از پروژه شهدای زینبیه، استخر دانش آموزی و مدرسه هیئت امنایی دخترانه عفاف از جمله برنامه های رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در میانه بود.

  • منبع خبر : ایرنا