۳ هزار معلم در آذربایجان شرقی بازنشسته می‌شو‌ند/مدارس‌ کاه‌گلی و بخاری نفتی ‌برچیده شد
۳ هزار معلم در آذربایجان شرقی بازنشسته می‌شو‌ند/مدارس‌ کاه‌گلی و بخاری نفتی ‌برچیده شد
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این که در سال تحصیلی جدید کمبود معلم نداریم، گفت: ۳ هزار معلم تا پایان مهرماه از سیستم آموزشی خارج می‌شوند.

به گزارش شمس، جعفر پاشائی در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان این که در سال تحصیلی جدید کمبود معلم نداریم، اظهارداشت: سه هزار معلم تا پایان مهرماه از سیستم آموزشی خارج می‌شوند که هزار و ۲۰۰ نفر از محل دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ و هزار و ۷۰۰ نفر نیز برابر مصوبه مجلس از حق التدریسی‌ها و نهضت سواد آموزی تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: مجموعاً ۱۰۰ معلم باقی می‌ماند که از محل چهارده ساعت تدریس معلمان بازنشسته تأمین می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، خاطرنشان ساخت: در سال تحصیلی جدید شاهد هیچ مدارس کاه گلی و بخاری نفتی نبودیم و در طول ایام تابستان با همکاری اداره نوسازی و تجهیز مدارس، ایمنی مدارس استان را تأمین کرده‌ایم.

وی به تعاملات اداره آموزش و پرورش استان با شهرداری تبریز اشاره کرد و عنوان داشت: در ابتدای سال تحصیلی جدید، شهرداران مناطق ده گانه اقدام به رنگ آمیزی و برخی اقدامات عمرانی دیگر در مدارس نمودند و بر اساس ابلاغ مهندس شهین باهر شهردار کلانشهر تبریز، شهرداران همه مناطق به عنوان شهردار مدارس هم معرفی شدند.

پاشائی افزود: آموزش حقوق شهروندی، تجهیز امکانات ورزشی مدارس، احداث استخر، سالن ورزشی و زمین چمن مصنوعی با همکاری شهرداری و شورای شهر از دیگر بخش‌های این تعاملات است.

وی در پاسخ به تسنیم در مورد کاهش یا حذف معاونان پرورشی در مدارس، گفت: بر اساس ابلاغ صورت گرفته، برای جبران کمبود برخی از معلمین، از مدیر، معاون و کادر اجرایی هم برای تدریس استفاده کرده ایم ولی معاونان پرورشی خط قرمز ماست و جابجایی یا حذف در این مورد اتفاق نیافتاده است.