۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی اختصاص یافت
۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز مدارس آذربایجان‌شرقی اختصاص یافت
استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر رفع برخی مشکلات مدارس، گفت: در ابتدای دولت، بیش از ۳۰ میلیارد تومان تجهیزات برای مدارس آماده شد و این یک قدم جدی و مناسب است.

به گزارش شمس، زین العابدین خرم در جلسه شورای هماهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تاکید بر این که هیچ مدرسه‌ای نباید قطعی آب و برق و گاز داشته باشد، بر اهمیت بازگشایی مدارس همراه با شور و نشاط تاکید کرد.

وی با اشاره به کیفیت برنامه ریزی آموزش و پرورش برای اوقات فراغت تابستان، گفت: برنامه ریزی های ایام تابستان خوب بود ولی در طول سال تحصیلی هم باید انجام شود تا این عقب ماندگی جبران شود و لذا آمادگی برای بازگشایی مدارس باید با برنامه ریزی درست، تا آخرین رده استان انجام شود و همکاری فرمانداران و بخشداران نیز باید در این راستا، زیادتر باشد.

خرم با تاکید بر اینکه تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس باید با همراهی تمام دستگاه‌ها و با شور و نشاط انجام شود، افزود: کمک دولت در تجهیز مدارس در ابتدای دولت، یک قدم جدی و مناسب است و خیران نیز در مدرسه سازی و تجهیز مدارس بسیار کمک حال دولت بوده اند.

وی با تقدیر از برنامه ریزی مناسب آموزش و پرورش برای بازگشایی مناسب مدارس، خاطرنشان کرد: امیدواریم این برنامه ریزی منجر به بالا رفتن کیفیت و کمیت ماموریت آموزش و پرورش در حوزه های مختلف و ارتقا آموزشی، پرورشی و تربیتی، شود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اپیدمی کرونا به وضعیت تحصیلی در ابعاد مختلف آسیب رسانده است، گفت: باید در رفع این آسیب‌ها تلاش مضاعف داشته باشیم؛ اگرچه با آموزش از راه دور اقداماتی انجام گرفت ولی کافی نیست.

خرم با بیان این که دولت سیزدهم به امر نوسازی مدارس به صورت جدی ورود کرد، افزود: دولت برای آموزش و توانمند سازی قشر محروم که در آذربایجان‌شرقی ۱.۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته و تلاش می کنیم که این رقم را به ۲ هزار میلیارد برسانیم .

وی با اشاره به نرخ باسوادی ۸۴ درصدی استان و با بیان اینکه نرخ باسوادی در استان رضایت بخش نیست، گفت: در شهرستان‌هایی چون خدا آفرین، هشترود و چاروایماق و بستان آباد نرخ باسوادی کم است و باید هدف ما برای سرشماری در سال۱۴۰۵، رسیدن به نرخ ۹۵ درصدی باسوادی باشد.

انتهای یپام /