۲.۵ میلیون تومان سرانه درآمدی شهرداری‌های آذربایجان‌شرقی/ آسفالت از وظایف شهرداری‌هاست!
۲.۵ میلیون تومان سرانه درآمدی شهرداری‌های آذربایجان‌شرقی/ آسفالت از وظایف شهرداری‌هاست!
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: درآمد شهرداری‌های استان صرفاً صرف هزینه‌های جاری می‌شود، سرانه درآمدی شهرداری‌های استان به‌طور متوسط ۲.۵ میلیون تومان است و در شهر اهر کمتر از ۵۰ درصد متوسط استانی است.

به گزارش شمس، مرتضی موحدنیا در کارگاه آموزشی قوانین و مقررات شوراهای اسلامی شهر که به میزبانی شهرداری اهر برگزار شد، اظهار کرد: بحث‌های سیاسی، طایفه‌ای و قومی برای مدیریت شهری آفت است، وقتی فردی به‌عنوان شورای شهر انتخاب می‌شود نباید شورای یک تفکر خاص، طایفه و قوم خود باشد و اعضای شوراهای اسلامی شهرها ملزم به خدمات‌رسانی به تمام شهروندان هستند.

وی با بیان اینکه ثبات در مدیریت مهم‌ترین اصل در موفقیت شوراهاست، هر سال یک شهردار انتخاب کرد؛ اگر بی‌ثباتی مدیریتی باشد قطعاً موفقیت نخواهید داشت و در کنار ایجاد ثبات مدیریتی، باید برنامه نیز ارائه دهیم.

موحدنیا تاکید کرد: هیچ یک از شوراها و شهرداران آذربایجان‌ شرقی نباید بدون برنامه باشند و باید برای چهارسال برنامه‌ریزی صورت گیرد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی اظهار داشت: ارائه خدمات شهری، آسفالت‌ریزی و پرداخت حقوق کارکنان از وظایف شهرداری‌هاست، اما باید پروژه‌های شاخصی هم اجرا شود تا مردم اثرات مثبت شهرداری را لمس کنند.

وی افزود: درآمد شهرداری‌های آذربایجان‌شرقی صرفاً صرف هزینه‌های جاری می‌شود، سرانه درآمدی شهرداری‌های استان به‌طور متوسط ۲.۵ میلیون تومان است و در شهر اهر کمتر از ۵۰ درصد متوسط استانی است.

موحدنیا خاطرنشان کرد: در شهری همچون اهر درآمد شهرداری حتی کفاف هزینه‌های جاری را هم نمی‌دهد و به تبع در مسائل مالی با مشکل مواجه می‌شود، البته لازمه‌ عبور از مشکلات مالی، ایجاد درآمد پایدار است. هرچند شهرداری‌ها هیچ‌گونه محدودیتی در تأمین مالی ندارند.

وی با اشاره به اینکه یکی از روش‌های کسب درآمد برای شهرداری‌ها، استفاده از سرمایه‌های بخش خصوصی در قالب سرمایه‌گذاری است، گفت: در این زمینه شهریورماه همایش ملی سرمایه‌گذاری برای شهرهای آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود؛ به شهرداری‌های استان اعلام کرده‌ایم تا ضمن شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری، بسته‌های سرمایه‌گذاری نیز تدوین کنند.

این کارگاه یک روزه آموزشی با هدف افزایش آگاهی اعضای شوراهای اسلامی از قوانین شورا با حضور اعضای شوراهای اسلامی شهرستان اهر و شهرهای همجوار تشکیل شد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی همچنین به همراه فرماندار اهر از کارخانه آسفالت شهرداری اهر و پروژه عمرانی آسفالت‌ریزی خیابان شهید افشردی بازدید کرد.

انتهای پیام/