۲۹۲ هزار و ۷۱۴ نفر در آذربایجا‌ن‌شرقی به کرونا مبتلا شدند
۲۹۲ هزار و ۷۱۴ نفر در آذربایجا‌ن‌شرقی به کرونا مبتلا شدند
مدیر گروه پیشگیری از بیماریهای واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: کل موارد مثبت شناسایی شده در آذربایجان شرقی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲۹۲ هزار و ۷۱۴ مورد بوده است.

به گزارش شمس، دکتر سیمین خیاط‌ زاده در خصوص رنگ بندی کرونایی شهرستان‌های استان اظهار کرد: خوشبختانه هیچ شهرستان قرمزی در استان وجود ندارد و تنها چاراویماق نارنجی است؛ بقیه‌ی شهرستان‌ها اعم از اسکو، اهر، آذرشهر، بستان آباد، جلفا، خداآفرین، سراب، شبستر، عجبشیر، کلیبر، مراغه، ملکان، میانه، هریس، هشترود، هوراند و ورزقان زرد و تبریز، بناب و مرند آبی هستند.

وی ادامه داد: میانگین بستری‌های موجود حدود ۱۶۰ تا ۱۷۰ نفر و میانگین بستری‌های ۲۴ ساعت حدود ۳۵ تا ۴۰ نفر است و خوشبختانه موارد فوت شده نیز صفر تا یک نفر بوده که در ۲۴ ساعت متغیر است.

خیاط زاده افزود: ۹۰ درصد جمعیت دز اول، ۸۳ درصد دز دوم و ۵۲.۵ درصد نیز دز سوم را تزریق کرده‌اند و در کودکان پنج تا ۱۱ سال نیز میزان تزریق واکسن به ۳۹ درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توان گفت این وضعیت شکننده است یا نه و چه زمانی موج بعدی آغاز می‌شود چرا که به عوامل مختلفی چون رعایت پروتکل‌های بهداشتی، درصد واکسیناسیون و ورود سویه بعدی بستگی دارد.

مدیر گروه پیشگیری از بیماریهای واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پایان یادآور شد: تکمیل واکسیناسیون در کنترل بیماری بسیار موثر است و برای گروه سنی بالای ۱۸ سال که واکسن دز سوم خود را تزریق کرده‌اند، در کل دنیا و همچنین در کشور ما توصیه می‌شود، افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، با مشورت پزشک خود برای تزریق دز چهارم مراجعه کنند.

انتهای پیام /