۲۵ پارک محله ای تا پایان سال جاری در تبریز احداث می‌شود
۲۵ پارک محله ای تا پایان سال جاری در تبریز احداث می‌شود
معاون عمرانی شهردار تبریز از احداث ۲۵ پارک محله ای در سال ۹۸ در سطح شهر تبریز خبر داد.

به گزارش شمس، محمدحسین اسحقی با بیان اینکه بر اساس سیاست های بودجه ساخت پارک های محله ای در اولویت برنامه های شهرداری است گفت: پارک های محله ای به عنوان محل تنفس شهر به ویژه در بافت های  پر جمعیت، محل بازی و ورزش برای کودکان و نوجوانان و محل تفریح برای اقشار مختلف دارای اهمیت فوق العاده است.

وی افزود: بر این اساس در سال گذشته نزدیک به ۱۵ پارک محله ای در تبریز ساخته شد و بر اساس سیاست های بودجه امسال ۲۵ پارک محله ای در تبریز احداث می شود.

معاون عمرانی شهردار تبریز گفت: متراژ این پارک ها از یک هزار و ۵۰۰ متر تا چهار و نیم هکتار متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه کار احداث تعدادی از این پارک ها آغاز شده است خاطر شان کرد: مانند سال گذشته در برخ از مناطق واحدهای مسکونی تملک شده و به فضای سبز تغییر کاربری پیدا می کند.

اسحقی پارک غازان و پارک صفاری را دو نمونه از واحدهای مسکونی که تملک شده و به پارک تبدیل شده اند عنوان کرد و گفت: قصد داریم این سیاست در سال آینده نیز ادامه داشته و تعداد پارک هایی که در بودجه قرار می گیرد را بیش از سال جاری در نظر بگیریم.

وی در ادامه به موضوع ساخت پارک های موضوعی در سطح شهر اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مهم در سال جاری ساخت پارک های موضوعی در سطح شهر است.

اسحقی افزود: با توجه به افزایش جمعیت سالمندان شهر ساخت پارک برای این قشر جزو برنامه کاری این معاونت است.

معاون عمرانی شهردار تبریز با بیان اینکه عمده سالمندان شهر از قشر مهاجرین و افراد کم درآمد جامعه هستند شهرداری خود را موظف می داند برای این گروه جمعیتی امکانات لازم را فراهم فراهم کند.

وی پارکی که اخیرا در منطقه ۱ شهرداری برای سالمندان ساخته شده را نمونه مناسبی برای ساخت پارک ویژه سالمندان دانست و گفت: از تمامی امکانات و زمین هایی که در اختیار داریم برا گسترش رفاه شهروندان استفاده خواهیم کرد.