۲۲ هزار راس دام در آذربایجان‌شرقی تلقیح مصنوعی شدند
۲۲ هزار راس دام در آذربایجان‌شرقی تلقیح مصنوعی شدند
مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش تلقیح مصنوعی دام‌ها به عنوان روشی برای افزایش گوشت مورد نیاز جامعه، گفت: ۲۲ هزار راس دام در استان در سه ماهه دوم امسال تلقیح مصنوعی شدند.

به گزارش شمس، عزیز نوروزی روز پنجشنبه جمع خبرنگاران، با بیان اینکه آمار تلقیح مصنوعی دام در سه ماهه دوم امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش یافته است، اظهار کرد: در مدت یاد شده ۶ هزار و ۷۴۶ راس دام اصیل، ۱۳ هزار و  ۴۰۹ راس دام دو رگ، یکهزار و ۴۶ راس دام بومی و ۶۷۹ راس گاومیش در استان تلقیح شده اند.

وی  افزود: در آذربایجان شرقی ۱۸۰ نفر مامور تلقیح مصنوعی دام فعال می باشند و مدیریت امور دام با معرفی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها نسبت به تجهیز آنها به وسایل مورد نیاز تلقیح مصنوعی از قبیل کانتینر و تفنگ تلقیح مصنوعی اقدام می کند که علاوه بر اشتغال زایی برای این افراد، صنعت دامپروری استان نیز از مزایای تلقیح مصنوعی دام بی بهره نمانده است.

مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: از مزایای  تلقیح مصنوعی می توان به  عدم نیاز دام نر و جلوگیری از صرف هزینه های زیاد ناشی از پرورش و نگهداری دام نر به منظور جفت گیری و همچنین جلوگیری از افزایش همخونی به علت عدم استفاده انحصاری از دام های نر گله و افزایش بازدهی تولید مثل اشاره کرد.

انتهای پیام /