۲۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های استان اهدا شد
۲۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های استان اهدا شد
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی گفت: در راستای اجرای طرح «نذر کتاب، نشر خوبی ها» تاکنون حدود ۲۰ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های استان اهدا شده است.

به گزارش شمس، اسد بابائی روز یکشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بستان آباد با بیان اینکه طرح «نذر کتاب نشر خوبیها» تا آخر آبانماه ادامه دارد، افزود: در این طرح مردم فرهنگ دوست استان می توانند با مراجعه به نزدیک ترین کتابخانه عمومی، کتاب های نو و یا کتاب های خوانده شده و بدون استفاده خود را برای استفاده دیگران به کتابخانه هدیه کنند.

وی با اشاره به وجود بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان خاطرنشان کرد: هدف ما این است که تعداد کتابهای کتابخانه های عمومی استان را به میزانی برسانیم که به ازای هر نفر در استان حداقل یک جلد کتاب در مجموعه کتابخانه های عمومی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در استان کمبود کتابخانه داریم افزود: ۱۱۵ کتابخانه عمومی نهادی و ۴۷ کتابخانه مشارکتی در استان داریم و تلاش می کنیم روستاهای بالای دو هزارو ۵۰۰ نفر با کمک خیرین صاحب کتابخانه شوند.

فرماندارشهرستان بستان آباد نیز در این جلسه از کمبود کتابخانه در روستاهای این شهرستان سخن گفت و تاکید کرد: از تمامی ظرفیت ها و فضاهای موجود در اختیار آموزش و پرورش و دهیاریها و پایگاههای مقاومت برای ارائه کتاب به مردم استفاده می کنیم.

ابوالفضل پاشائی از اختصاص هفت میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز کتابخانه مرکزی شهرستان بستان آباد خبر داد و افزود: شهرداری پرداخت حق نیم درصد کتابخانه های عمومی شهرستان را به روز کند.

انتهای پیام/