۱۸۰ واگن قطار شهری به تبریز اختصاص یافت
۱۸۰ واگن قطار شهری به تبریز اختصاص یافت
نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد ۱۸۰ واگن قطار شهری به کلانشهر تبریز از سوی دولت اختصاص یافت.

به گزارش شمس، حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی در جلسه شورای اداری شهرستان تبریز از خرید تعداد ۳۱۵ واگن مترو توسط دولت طی ماه های اخیر خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۸۰ واگن توسط تبریز پیش خرید شده است، اما متاسفانه زمزمه‌هایی برای کاهش سهمیه تبریز به گوش می‌رسد که نمایندگان مجلس به هیچ عنوان چنین اجازه‌ای را نخواهند داد.

وی اظهار کرد: پروژه قطار شهری تبریز سال هاست که به دلیل کمبودهای اعتباری دچار وقفه و کندی عملیات اجرایی شده است، اما طی سال های اخیر تحرکات مناسبی را در این این حوزه شاهدیم که باید تمامی مسئولان اعم از دولت، مجلس و شورای اسلامی شهر و شهرداری تبریز تلاش کنند تا این پروزه مهم عمرانی به سرانجام برسد.

میرتاج الدینی ابراز امیدواری  کرد با انتقال ۱۸۰ واگن به مجموعه قطار شهری تبریز، خدمات رسانی به شهروندان در خطوط راه اندازی شده سرعت بیشتری به خود گرفته و موجبات رضایت مندی مردم  فراهم شود.

وی با اشاره به برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تامین آب شرب تبریز نیز گفت: مصرف آب در تبریز هر ساله افزایش می‌یابد که برای تامین آن در سال‌های گذشته خط دوم زرینه رود پیش بینی شده بود، اما به نتیجهنرسید.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اکنون نیز پروژه انتقال آب ارس به تبریز طراحی شده است که نمایندگان در حال پیگیری برای اتمام آن هستند.

میرتاج الدینی با بیان اینکه بر اساس محاسبات انجام گرفته هزینه اتمام این پروژه رقم سنگینی است، افزود: فاز اول خط انتقال آب ارس به تبریز به طول ۳۵ کیلومتر که اکنون ۹۰ درصد آن تکمیل شده است با تامین اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان انجام گرفته است، اما فاز دوم و خط اصلی این پروژه که ۱۱۰ کیلومتر است تقریبا سه برابر طول فاز اول بوده اما به ۲۰ برابر اعتبار فاز اول یعنی ۱۲ هزار میلیارد تومان نیاز دارد.

وی خواستار انجام مطالعات اساسی با هدف کاهش هزینه های فوق شد.