۱۸۰۰ طرح صنعتی در آذربایجان‌شرقی در حال اجراست
۱۸۰۰ طرح صنعتی در آذربایجان‌شرقی در حال اجراست
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: یک هزار و ۸۰۰ طرح صنعتی در حال اجرا در استان وجود دارد که با اتمام این پروژه ها پیش بینی می شود در حوزه صنعت برای ۲۰ هزار نفر به صورت مستقیم شغل جدید ایجاد شود.

به گزارش شمس، صابر پرنیان صبح در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: ۱۷۰ واحد صنعتی جدید در شش ماه گذشته با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی برای سه هزار و ۵۰۰ نفر در داخل و خارج از شهرک های صنعتی افتتاح شده است.

وی با بیان این که در راه اندازی طرح های توسعه واحدهای صنعتی در جایگاه سوم کشور قرار داریم، گفت: در این زمینه با راه اندازی ۲۷۶ واحد صنعتی با چهار هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری برای سه هزار و ۳۰۰ نفر در ۱۰ ماه گذشته فرصت شغلی ایجاد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اظهار کرد: در صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری یعنی علاقمندی به سرمایه گذاری با دو هزار و ۲۶۹ مجوز سرمایه‌گذاری رتبه دوم را کسب کرده‌ایم.

سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ششصد میلیارد تومانی برای راه‌اندازی واحدهای صنفی خدماتی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در پنج ماه نخست امسال برای ۶ هزار و ۶۱۷ واحد صنفی خدماتی پروانه کسب صادر شده که میزان سرمایه‌گذاری در این حوزه دو هزار و ششصد میلیارد تومان بوده است.

پرنیان افزود: با صدور این میزان پروانه کسب برای ۱۰ هزار و ۳۳۱ نفر در استان اشتغال جدید ایجاد شده است.

وی با اشاره به اهمیت افزایش واحدهای خدماتی در رشد و توسعه اقتصادی استان ادامه داد: بر اساس هدف گذاری رشد ۸ درصدی اقتصادی، باید تا پایان امسال ۱۶ هزار واحد خدماتی صنفی در استان راه اندازی شود که این موضوع تا کنون به صورت صد در صدی محقق شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد پروانه کسب بیشترین بخش مربوط به پروانه های کسب توزیعی است؛ اظهار داشت: در این مدت بالغ بر ۲۶۰۰ فقره پروانه کسب توزیعی صادرشده است.

پرنیان اضافه کرد: پروانه های کسب تولیدی، خدماتی و خدمات فنی در رتبه های بعدی تعداد پروانه های کسب صادره در ۵ ماهه نخست سال قرار دارد.

انتهای پیام/