۱۷۱ روستای اهر به شبکه گاز متصل است
۱۷۱ روستای اهر به شبکه گاز متصل است
رئیس اداره گاز شهرستان اهر با بیان این‌که در حال حاضر ۱۷۱ روستای شهرستان به شبکه گاز طبیعی متصل هستند، افزود: ۹۷ درصد خانوارهای روستایی شهرستان از گاز طبیعی استفاده می کنند.

به گزارش شمس، عزیز عزیزی روز سه شنبه در آیین کلنگ‌زنی ایستگاه خط تغذیه گاز شهر اهر و افتتاح گازرسانی به روستای حاج علی بیگ‌کندی با اشاره به آخرین وضعیت گازرسانی به روستاهای شهرستان اظهار داشت: در حال حاضر ۵۳ هزار و ۷۷۱ مشترک شهری و روستایی داریم که شامل ۴۱ هزار و ۴۲۶ مشترک شهری و ۱۲ هزار و ۳۴۵ مشترک روستایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲۶ هزار کیلومتر طول شبکه گاز طبیعی در شهرستان اهر کشیده شده است، ادامه داد: با توسعه شبکه گازرسانی، ۱۰۰ درصد خانوارهای شهری و ۹۷ درصد خانوارهای روستایی از گاز طبیعی بهره‌مند شده‌اند.

عزیزی از گازرسانی به ۹ روستای شهرستان اهر خبر داد و گفت: با تکمیل پروژه گازرسانی به ۹ روستا، تعداد روستاهای گازدار شهرستان به ۱۸۰ و درصد بهره‌مندی جمعیت روستایی شهرستان اهر از گاز طبیعی به ۹۸ درصد افزایش می‌یابد.

رئیس اداره گاز شهرستان اهر گفت: از مجموع روستاهای شهرستان اهر تنها ۲ روستای بالای ۱۰ خانوار، هفت روستای بین پنج تا ۱۰ خانوار و ۱۱ روستای زیر پنج خانوار به علت بُعد مسافت و هزینه بالای گازرسانی هنوز به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل نشده‌اند.

وی همچنین از آغاز عملیات گازرسانی به ۳۱ روستای شهرستان‌های اهر و هوراند خبر داد و گفت: برای اجرای پروژه گازرسانی به ۳۱ روستای شهرستان‌های اهر و هوراند؛ اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی هزینه می‌شود.

امروز همچنین مرکز خدمات کشاورزی روستای گرنگاه اهر افتتاح شد.

رییس جهاد کشاورزی اهر گفت: جهاد کشاورزی ۵۹ مورد خدمات به کشاورزان و بهره‌برداران ارائه می‌دهد و به منظور دسترسی سهل کشاورزان به خدمات، مراکز خدمات کشاورزی در قالب دولتی و غیردولتی در دهستان‌ها راه‌اندازی می‌شود.

محمد اسدی اظهار داشت: مراکز غیردولتی خدمات کشاورزی در دهستان‌های شهرستان اهر با هدف جلوگیری از تحمیل هزینه و هدر رفت زمان کشاورزان راه اندازی می شود.

وی  ادامه داد: پرونده ایجاد هفت مرکز غیردولتی خدمات کشاورزی در شهرستان اهر تشکیل شده است و به نظام مهندسی کشاورزی آذربایجان شرقی جهت صدور مجوز معرفی شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی اهر اعلام کرد: تاکنون ۲ مرکز غیردولتی خدمات کشاورزی موفق به دریافت مجوز از نظام مهندسی کشاورزی آذربایجان شرقی شده‌اند و فعالیت خود را در روستاهای شاه‌وردی قشلاقی و گرنگاه آغاز کرده‌اند.