۱۶ هزار کلاس درس در استان نیازمند دستگاه تهویه هواست
۱۶ هزار کلاس درس در استان نیازمند دستگاه تهویه هواست
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه ۲۵ هزار کلاس درس در استان مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: از این تعداد حدود ۱۶ هزار کلاس درس بایستی به سیستم تهویه هوا مجهز شوند.

به گزارش خبرنگار شمس، علیرضا صیادی ظهر روز سه شنبه در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار کرد: در خصوص تهیه کلاس‌های درسی به‌جهت کمبود منابع مالی تاکنون اقدامی صورت نگرفته، براساس بررسی‌های انجام شده توسط اداره کل نوسازی مدارس استان برای تجهیز ۱۵ الی ۱۶ هزار کلاس درسی که ضرورت دارد به دستگاه تصفیه و تهویه هوا مجهز بشوند، ۹۶ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی افزود: در صورت تامین اعتبار تمامی کلاس‌های درسی در بازه زمانی چهار ماهه به این سیستم تهویه هوا که شناسایی و از لحاظ فنی و مهندسی بررسی شده مجهز می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌‎شرقی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش طبق سنوات گذشته جهت بازگشایی مدارس تمهیدات لازم را اندیشیده و ساماندهی نیروها در حال انجام است تا در مهرماه با کمبود نیرو مواجه نشویم.

وی در ادامه بیان داشت: با توجه به شرایط کرونایی و به علت عدم حضور دانش آموزان در کلاس برخی مدارش نیاز به تعمیرات جزیی و قابل توجهی دارند که تمام امکانات برای رفع نقایص تجهیزاتی و تعمیراتی به کار گرفته شده است.

صیادی با اعلام اینکه از ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ تمامی کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار خواهد شد، گفت: آمادگی لازم برای تشکیل کلاس‌ها به صورت حضوری و حتی مجازی در استان وجود دارد، اما اولویت ما برگزاری کلاس‌ها به شکل ترکیبی است.

انتهای پیام /