تماشاگران مسیر را بسته بودند/ طبقات ساختمان را غیرمجاز ساخته بودند
تماشاگران مسیر را بسته بودند/ طبقات ساختمان را غیرمجاز ساخته بودند
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تبریز جزئیات جدید از عملیات آواربرداری انفجار و ریزش ساختمان در خیابان عباسی ارائه کرد و گفت: ۱۴ واحد مسکونی در این حادثه آسیب جدی دید.

به گزارش شمس، علیرضا زبردست صبح یک شنبه در جلسه علنی شورای شهر تبریز گفت: در این حادثه که انفجار و ریزش یک ساختمان ۵ طبقه را به صورت کامل شاهد بودیم، بعد از بررسی‌ها مشخص شد که برای ساخت یک پیلوت و دو طبقه مجوز گرفته بودند ولی یک پیلوت و ۵ طبقه احداث کرده‌اند.

وی افزود: در حین این عملیات سه عملیات دیگر نیز وجود داشت و بعد از هفت دقیقه آتش نشانی به محل رسید. مسیر توسط تماشاگرانی که حدود ۱۰ هزار نفر بودند، بسته شده بود. نیروهای آتش‌نشانی برای رسیدن به محل، حدود ۵۰۰ متر پیاده طی کردند.

وی با بیان اینکه آواربرداری ۱۱ ساعت و ۵۰ دقیقه طول کشید، ادامه داد: اگر یک ساعت این حادثه دیرتر رخ می‌داد تلفات خیلی بیشتری داشت. ۱۴ واحد مسکونی در این حادثه آسیب جدی دیده است.

زبردست ادامه داد: متأسفانه حرف‌هایی زده می‌شد که درست نبود، مثل اینکه کسی از زیرزمین به ما پیام می‌دهد، در حالی که آنجا زیرزمینی نبود و آن نفر هم در همان ابتدای حادثه فوت شده بود.

وی گفت: حادثه دیگر، مربوط به حکم‌آباد بود که دلیلش بی‌احتیاطی در اتصال لوله گاز اعلام شد، خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم و فقط دو نفر مصدوم جزئی در این حادثه داشتیم که سرپایی مداوا شدند.

انتهای پیام /