۱۳آبان روزی فراموش نشدنی در تاریخ معاصر ایران است
۱۳آبان روزی فراموش نشدنی در تاریخ معاصر ایران است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به حوادث تاریخی تاثیرگذار ۱۳ آبان در تاریخ کشور گفت: ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار و روزی فراموش نشدنی در تاریخ معاصر ایران است.

به گزارش شمس، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز اظهار کرد: ۱۳ آبان در تاریخ معاصر ما بسترساز حوادث بسیار مختلفی بوده است که در شکل گیری انقلاب اسلامی نیز نقش سرنوشت‌سازی دارد.

وی با تبریک حلول ماه ربیع الاول به تمام مسلمانان جهان و نیز با اشاره به هفته وقف با بیان اینکه وقف، عمل صالح ماندگاری است، افزود: پیامبر اسلام اولین واقف بود و سعی کنید مقداری از امکانات در اختیار خود را وقف کنید، زیرا وقف آثار اجتماعی زیادی دارد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: در سایه وقف فقر کاهش می‌یابد، اشتغال زیاد می‌شود و تولید ملی و درآمد سرانه نیز افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به رویداد فرهنگی برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز، آن را رویداد فرهنگی بی نظیری دانست که استقبال خوبی نیز از آن به عمل آمد و افزود: هیچ چیز جای کتاب را نمی گیرد، سعی کنیم با کتاب بیشتر مانوس باشیم و آن را در اختیار دیگران نیز قرار دهیم.

امام جمعه تبریز اظهار کرد: توصیه می‌کنم نمایشگاه مطبوعات را به صورت مستقل از نمایشگاه کتاب برگزار کنند تا استفاده بیشتری از آن بشود چرا که مطبوعات استان ظرفیت خوبی دارند.

وی افزود: از جمله مسائل فرهنگی در طول هفته آینده اکران فیلم سینمایی پرواز ممنوع در سینماهای تبریز است که توصیه می کنم این فیلم خانوادگی را خانواده‌ها به همراه فرزندان نوجوان شان حتماً تماشا کنند.

امام جمعه تبریز در ارتباط با فرا رسیدن انتخابات مجلس شوای اسلامی، ۲ تذکر نیز به کاندیداهای مجلس داد و افزود: آقایانی که قصد شرکت در انتخابات دارند بدانند نماینده ای که می خواهد در مجلس حضور یابد باید یک فرد ساده زیست باشد و به درد مردم بخورد.

و ی افزود: نماینده ای که به مجلس می‌رود همچنین باید اعتماد به نفس بالایی داشته باشد تا از حقوق مردم به خوبی دفاع کند؛ نماینده ای که اهل امروز و فرداست نمی‌تواند نماینده خوبی باشد، بنابراین ما نیز باید نماینده ای انتخاب کنیم که اعتماد به نفس بالایی داشته و حتماً گره گشای مشکلات مردم باشد.

حجت الاسلام آل هاشم همچنین با اشاره به سالروز چهلمین سالگرد شهید محراب آیت الله قاضی طباطبایی گفت: ایشان شهیدی است که طلایه‌دار شهدای محراب است؛ ما اعلامیه‌ های شهید طباطبایی را فراموش نکرده‌ایم، شهید قاضی طباطبایی در مسجد شعبان تبریز سنگری برای انقلاب اسلامی بود و اعلام حمایت وی از انقلاب و زندان‌ها و شکنجه هایی که کشید، باعث شد ایشان را به عنوان خمینی آذربایجان معرفی کنند.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: منزل این شهید بزرگوار نیز مرکز فعالیت های انقلابی و تجمع نیروهای انقلاب بود؛ ایشان فرد شجاعی بود که وقتی اسمش می آمد عوامل رژیم شاه به لرزه می افتادند.

وی همچنین با اشاره به سفر رئیس قوه قضاییه و معاونانش به آذربایجان شرقی گفت: سفر ایشان بسیار پر خیر و برکت برای استان و تبریز بود که از صبح تا شب برنامه‌های بسیار متعددی در حضور ایشان برگزار شد و با افراد مختلفی از جمله روحانیون و نخبگان و کارگران ماشین سازی دیدار کرد.

امام جمعه تبریز، رسیدگی به مشکلات گروه صنعتی ماشین سازی را از جمله اقدامات خوب رئیس قوه قضائیه برشمرد و گفت: آنچه که مردم در رابطه با مبارزه با فساد و گرانی و احتکار در قوه قضاییه می‌بینند، امیدشان نسبت به آینده زیاد شده است.

وی همچنین به بیانیه رهبر معظم انقلاب در دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا اشاره کرد و گفت: معظم‌له در این دیدار فرمودند بزرگ ترین لطمه ای که دشمنان به کشور وارد می‌کنند این است که امنیت آن کشور را خدشه‌دار کنند؛ امروز می‌بینیم که قدرت‌های استکباری و سرویس های اطلاعاتی غربی به دنبال آشوب در کشورهای همسایه ما هستند تا امنیت را از بین ببرند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: معظم له فرمودند کشورهایی مانند عراق و لبنان که درگیر اعتراضات هستند باید اولویت شان جلوگیری از ناامنی و دخالت بیگانگان باشد و نیروهای مسلح ما نیز باید هوشیاری و آمادگی خود را حفظ کنند.