۱۲۲ میلیارد ریال برای طرح‌های تفصیلی در آذربایجان‌شرقی هزینه می‌شود
۱۲۲ میلیارد ریال برای طرح‌های تفصیلی در آذربایجان‌شرقی هزینه می‌شود
معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۲۲ میلیارد ریال برای تهیه طرح‌های تفصیلی در شهرهای تبریز، مرند، سردرود، آذرشهر، بستان آباد، ورزقان و هریس هزینه می‌شود.

به گزارش شمس، بابک نجفیان با بیان اینکه این اعتبار از محل منابع داخلی شرکت بازآفرینی شهری ایران تامین شده است، افزود: برای تهیه طرح تفصیلی با رویکرد بازآفرینی شهری در این شهرها شرکت های مهندسین مشاوری که دارای سابقه کار خوب در این زمینه هستند، انتخاب شده اند.

وی اظهار داشت: قرارداد تهیه طرح های تفصیلی با رویکرد بازآفرینی شهری شهرهای تبریز، مرند و سردرود بین اداره کل راه و شهرسازی استان به عنوان کارفرما با شرکت های مهندسین مشاور منتخب منعقد شده است.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: قرارداد تهیه طرح های تفصیلی شهرهای آذرشهر، بستان آباد، هریس و ورزقان نیز با مهندسین مشاور منتخب حداکثر تا پایان اسفند سال جاری منعقد می شود.

نجفیان با بیان اینکه فرآیند و روش انتخاب این مشاوران به صورت QBS (انتخاب مشاور بر اساس کیفیت) است، ادامه داد: هویت طرح های مذکور شامل تهیه طرح تفصیلی برای هر شهر و شامل شرح خدمات شناسایی محدوده های بازآفرینی شهری و تهیه طرح بازآفرینی برای محدوده های محلات هدف هر شهر است.

آذربایجان شرقی با بیش از ۴ میلیون نفر جمعیت دارای ۲۱ شهرستان و ۵۸ شهر است.

  • منبع خبر : ایرنا