۱۰۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی بستری هستند
۱۰۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی بستری هستند
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از بستری بودن ۱۰۶۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی، خبر داد.

به گزارش شمس، دکتر محمد حسین صومی، ظهر دوشنبه در حاشیه‌ی مراسم کاشت نهال به یاد شهدای مدافع سلامت آذربایجان شرقی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدا، با اشاره به آخرین آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان، اظهار کرد: ارزیابی‌های دو هفته‌ی اول آذر ماه نشان می‌دهد، وضعیت استان و شهرستان‌های اصلی آن، نارنجی بوده و وضعیت پنج شهرستان دیگر زرد است.

وی افزود: ارزیابی جدیدی انجام نشده، اما تعداد بستری‌ها روز به روز در حال کاهش بوده و ۱۰ روز قبل، ۱۵۰۰ بیمار بستری داشتیم که امروز، تعداد بستری‌ها، بیماران وابسته به ونتیلاتور و تعداد فوتی‌ها کم‌تر شده است.

وی از راه اندازی رپید تست از روز شنبه در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی، انتظار داریم به غیر از تاثیر بسیار مثبت اعمال محدودیت‌ها، شاهد اثرگذاری موثر این طرح بر روی کاهش موارد بیماری باشیم، به این ترتیب که با شناسایی هر چه سریع‌تر بیمار و تحت کنترل قرار دادن در خانه، شیوع بیماری هم کاهش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد فوتی‌های کرونا به آرامی رو به کاهش بوده و این روند کاهشی، ماحصل محدودیت‌های هفته‌ی اول آذر و آبان ماه بوده و احتمالا در روزهای آتی کم‌تر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سه روز است در وضعیت نارنجی قرار گرفته‌ایم، برخی محدودیت‌ها نیز برداشته شده، اما سیاست کلی ستاد کرونا، بررسی هفتگی وضعیت شهرستان‌ها بوده و اگر مردم همراهی کنند، محدودیت‌ها کم‌تر و در غیر این صورت، محدودیت‌های بیشتر اعمال می‌شود.

وی تاکید کرد: درخواست می‌کنیم، همانگونه که هفته‌ی اول و دوم آذر را رعایت و نتایج مثبتی را مشاهده کردیم، این روند ادامه یابد؛ باید توجه کرد که علاوه‌بر رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک و شست و شوی دست‌ها، رعایت فاصله‌ی اجتماعی هم اصل اساسی است که باید از آن تبعیت و همراهی کنیم تا شاهد بدتر شدن اوضاع نباشیم.