یک بام و دوهوای وزارت بهداشت در مواجهه با کرونا/ تناقض در سخنان وزیر و معاون!
یک بام و دوهوای وزارت بهداشت در مواجهه با کرونا/ تناقض در سخنان وزیر و معاون!
وزیر بهداشت می‌گوید آمار مبتلایان کرونا روند نزولی دارد و ویروس تحت کنترل است اما معاون او حریرچی تاکید دارد در برخی استان‌ها آمار همچنان صعودی است.

اجتماعی شمس: مسئولان در مواجهه با کرونا به اظهار نظر مشترک نرسیده‌اند و تناقضات آنان در اعلام وضعیت با انتشار خبرهایی متفاوت از زبان‌شان هویدا می‌شود.

دقیقاً روزی که وزیر بهداشت اعلام می‌کند کرونا تحت کنترل است و آمار مبتلایان سیر نزولی را طی می‌کند معاون او حریرچی به خبرنگاران می‌گوید وضعیت عادی نیست و در برخی استان‌ها همچنان آمار مبتلایان روند صعودی دارد.

همین اظهارنظرهای متفاوت و چرخش ۲۴ ساعته‌ی مواضع مسئولان اعتماد عمومی را خدشه‌دار و مردم را در میان سخنانی که بایکدیگر هم‌خوانی و حتی هم‌پوشانی ندارد سردرگم نگه می‌دارد.

از زمان شیوع کرونا شهروندان سعی کرده‌اند رفتارهایشان را با گفتار متولیان امر به ویژه وزارت بهداشت و درمان تطبیق دهند به‌طوریکه وقتی آنان وضعیت را قرمز اعلام و بر خانه‌نشینی تاکید کرده‌اند سعی در عدم خروج از منزل داشته‌اند و وقتی مسئولان از کاهش آمار مبتلایان سخن به میان آورده‌اند از این سخن به‌عنوان بهانه یا قوت قلبی جهت شکست قرنطینه‌ی خانگی بهره برده‌اند.

حال آنچه در روند اطلاع‌رسانی آخرین وضعیت کرونا در ایران مشاهده می‌شود به‌مانند یک بام و دوهواست. فی‌الواقع وزارت بهداشت از یک سو می‌خواهد مردم را به هم‌زیستی با کرونایی که معلوم نیست چه زمانی تمام می‌شود عادت دهد و از طرفی دیگر نمی‌خواهد در افزایش آمار مبتلایان به سبب ساده‌انگاری موضوع سهیم باشد.

کرونا همچنان هست، افراد را مبتلا می‌کند و قربانیان خود را انتخاب! پس تا زمان درمان قطعی آن مجبوریم نکات بهداشتی را رعایت و از حضور در اجتماعات پرهیز کنیم.

انتهای پیام/