یکسان‌سازی قبور متوفیان فقط در تبریز اجرا نمی‌شود/ ۶۵ را بهترین بلوک وادی رحمت می‌کنم
یکسان‌سازی قبور متوفیان فقط در تبریز اجرا نمی‌شود/ ۶۵ را بهترین بلوک وادی رحمت می‌کنم
فرخ جلالی بدون بحث روی خوب و بد یکسان‌سازی قبور متوفیان، گفت: این طرح فقط در تبریز اجرا نمی‌شود و سایر شهرها نیز این رویه را اجرا می‌کنند.

«فرخ جلالی» در واکنش به گزارش انتقادی شهروندان از یکسان‌سازی قبور متوفیان در تماس با تحریریه‌ی مجتمع رسانه‌ای شمس، اظهار داشت: ما بلوک متوفیان کرونا را به حال خود رها نکرده‌ایم و اتفاقاً به دلیل تدفین غریبانه‌شان از تمامی بلوک‌های دیگر برای مجموعه آرامستان‌ها مهم‌تر است و با نگاه ویژه‌ای نسبت به تکمیل نواقصات آنجا اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: با اینکه آرامستان‌ها از خانواده متوفیان مبلغ اصلی قبور را اخذ نکرده است اما هزینه‌ی زیادی برای آسایش و آرامش مراجعین می‌کند. بلوک جدیدالاحداث را ۵ سال دیگر کف‌سازی می‌کنند اما بنده دستور کف‌سازی بلوک ۶۵ را صادر کرده و حتی گفته‌ام فاصله قبور را با یکدیگر بیشتر کنند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز در واکنش به انتقاد خانواده متوفیان از یکسان‌سازی قبور و عدم اجاره کاشت نهال بر سر قبور متوفیان، تصریح کرد: اگر بر سر تمامی قبور درختکاری شود آب آن را از کجا تأمین خواهند کرد؟ بعد مدتی دیگر کسی سر قبر نمی‌آید و آن درخت‌ها نیز خشک و تبدیل به زباله می‌شود. ما دقیقاً همانند شهر اصفهان قصد داریم دور تا دور بلوک ۶۵ را درختکاری کنیم.

وی تاکید داشت: کسانی که از یکسان‌سازی قبور متوفیان انتقاد می‌کنند شهرهای تهران و اصفهان و… را دیده‌اند؟ این طرح فقط در تبریز اجرا نمی‌شود.

جلالی با بیان اینکه مسیر منتهی به بلوک ۶۵ از ابتدای وادی رحمت تبریز خیابان‌کشی، جدول‌گذاری و زیرسازی خواهد شد، عنوان کرد: بعد اتمام مقدمات این مسیر را برای رفاه شهروندان آسفالت نیز می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که بعد از توقف یکسان‌سازی قبور شهدا وضعیت فاز دوم قبور شهدای وادی رحمت تبریز و یکسان‌سازی آن به کجا رسید، افزود: اتمام آنجا کار من نیست و این را باید از شهرداری منطقه ۲ تبریز و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان جویا شوید.

انتهای پیام/