گفت‌وگوی صمیمی دکتر متفکرآزاد با دانشجویان خوابگاه فجر دانشگاه تبریز
گفت‌وگوی صمیمی دکتر متفکرآزاد با دانشجویان خوابگاه فجر دانشگاه تبریز
همزمان با روز دانشجو و هفته‌ی پژوهش، دکتر متفکر آزاد نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با حضور در خوابگاه فجر، ضمن بازدید از قسمت‌های مختلف خوابگاه، از نزدیک با دانشجویان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش شمس، دکتر متفکرآزاد در این دیدار سه  ساعته در خصوص حوادث و اتفاقات اخیر با بیان اینکه سطح مطالبات دانشجویان در دهه‌های قبل وزین تر بود، اظهار کرد: زمانی که ما دانشجو بودیم و در تشکل‌های دانشجویی فعالیت می‎کردیم، سطح دغدغه و مطالبات دانشجویان بسیار وزین و بالا بود اما متاسفانه اکنون شاهد هستیم که بسیاری از مطالبات در سطح پایینی قرار دارد.

وی در پاسخ به مطالبات دانشجویان مبنی بر لغو احکام صادر شده از سوی کمیته‌ی انضباطی دانشگاه نیز گفت: طبیعتا اگر مطالبات و اعتراضات بحق بوده و از مسیر درستی ابراز شود، نظام آماده‌ی شنیدن حرف‌های دانشجویان است؛ در ارتباط با احکام انضباطی نیز از رئیس دانشگاه می‌خواهیم تا حد مقدور دستورات لازم را در خصوص تعدیل احکام صادر کند.

مماشات نظام با معترضین

نماینده‌ی مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: علت مماشات نظام با معترضین در حوادث اخیر این است که جان برخی افراد که شاید از روی ناآگاهی یا در اثر تحریک برخی رسانه‌های معاند در تجمعات حاضر شده‌اند، به خطر نیفتد و شهادت نزدیک به ۱۰۰ نفر از مدافعان امنیت در جریان اغتشاشات اخیر مؤید مماشات نظام با معترضین است.

متفکر آزاد در خصوص خواسته‌ی بسیاری از دانشجویان مبنی بر برگزاری جلسات پرسش و پاسخ سیاسی، قول برگزاری این جلسات را در روزهای آینده داد تا دانشجویانی که سوالاتی در ارتباط با حوادث اخیر و سایر موضوعات سیاسی دارند، سوالات و مطالبات خود را در این جلسات مطرح کنند.

روند آزادسازی مدرک

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال تعدادی از دانشجویان در خصوص بحث آزادسازی مدرک، یادآور شد: روند آزادسازی مدرک بر این قرار است که دانشجویان فارغ التحصیل شده باید براساس مدت زمان تعیین شده در قانون، خدمت کنند و بعد از سپری شدن آن زمان تعیین شده، دانشگاه باید مدرک آن‌ها را صادر کند و اگر دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی برای پیداکردن به اداره‌ی کار مراجعه کرده و این اداره بعد از زمان قانونی، نتواند برای دانشجویان شغلی را تعیین کند، از مکاتبات انجام شده با دانشگاه، مدرک دانشجویان صادر می‌شود. تعدادی از دانشجویان نیز که خواستار آزادسازی مدرک زودتر از موعد مقرر هستند، می‌توانند هزینه‌ی مربوط به این کار را پرداخت و مدرک خود را دریافت کنند.

تدوین طرح آمایشی نیاز سنجی در زمان پذیرش دانشجویان

دکتر متفکرآزاد در پاسخ به مطالبه‌ی دیگری از دانشجویان در خصوص عدم نیاز سنجی در زمان پذیرش دانشجویان گفت: متأسفانه تعداد دانشجویان فارغ التحصیل شده تناسبی با نیازهای جامعه ندارد و ما در حال تدوین طرح آمایشی برای حل این مشکل هستیم.

براساس این گزارش، «ضرورت ملغی کردن احکام صادر شده از سوی کمیته‌ی انضباطی برای دانشجویانی که در اعتراضات حضور یافته‌اند»، «بحث آزادسازی مدرک تحصیلی»، «مشکلات مربوط به بسته شدن کتابخانه مرکزی دانشگاه از ساعت ۱۶ و نبود مکانی مناسب برای دانشجویان خوابگاه برای مطالعه در ساعات بعد از تعطیلی کتابخانه»، «کیفیت پایین آب شرب خوابگاه»، « پایین بودن سرانه‌ی پژوهشی دکتری» و… موضوعات مطرح شده از سوی دانشجویان در این دیدار بود.

گفتنی است؛ در این دیدار دکتر نصراله زاده، رئیس دانشگاه، دکتر متفکرآزاد، دکتر رضایی معاون دانشجویی و مهندس شهری مدیر اموردانشجویی نیز حضور داشتند که از نزدیک در جریان مشکلات دانشجویان قرار گرفتند.

انتهای پیام /