گسترش موسیقی مبتذل هدف دشمن برای تخریب موسیقی ایرانی/ ماندگاری خاطرات دفاع مقدس مرهون موسیقی حماسی است
گسترش موسیقی مبتذل هدف دشمن برای تخریب موسیقی ایرانی/ ماندگاری خاطرات دفاع مقدس مرهون موسیقی حماسی است
حجت‌الاسلام آل‌هاش گفت: دشمنان با گسترش موسیقی های مبتذل و زیرزمینی؛ سعی دارند چهره بدی از موسیقی ایرانی در دنیا به نمایش بگذارند، باید نسبت به این مسأله چاره اندیشی شود.

به گزارش شمس، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در دیدار دست‌اندرکاران، هیأت داوران و شرکت کنندگان دومین جشنواره موسیقی دفاع، حماسه و مقاومت در تبریز اظهار داشت: موسیقی مقاومت هدف‌دار و معنادار است و جامعه را به سمت اهداف و معانی متعالی می‌برد.

وی با اشاره به جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان نظام اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: دشمنان قسم خورده ملت وقتی دیدند با جنگ نظامی حریف مردم نمی‌شوند، به جنگ نرم روی آوردند و مسائل فرهنگی مبتذل غربی و آمریکایی را علیه جوامع اسلامی تحمیل می کنند.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که هنر موسیقی یکی از ابزار های مهم دشمن برای القای باورهای غلط و مبتذل در میان ملت‌های مسلمان است، افزود: دشمنان با گسترش موسیقی های مبتذل و زیرزمینی؛ سعی دارند چهره بدی از موسیقی ایرانی در دنیا به نمایش بگذارند، باید نسبت به این مسأله چاره اندیشی شود.

وی با بیان این‌که موسیقی مقاومت می‌تواند یکی از ابزارهای انتقال مفاهیم ارزشی به نسل کنونی و آینده باشد، افزود: موسیقی مقاومت و حماسه ماندگاری زیادی دارد و در تداوم و تقویت روحیه انقلابی مردم اثرگذار است، موسیقی مقاومت می‌تواند ظلم‌هایی که در حق ملت مظلوم اما مقتدر ایران تحمیل می‌شود را فریاد بزند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: هر خواننده ای که در مقابل سیاست‌های استکباری و استثماری آمریکا مبارزه می‌کند، مانند مدافعان حرم نقش خود را ایفا می‌کند، افزود: یک شاعر و آهنگساز که در عرصه موسیقی مقاومت گام بر می دارد، مدافع فرهنگ انقلاب است.

وی جهاد فرهنگی را از ضرورت‌های جامعه امروز دانست و افزود: مهم‌ترین دغدغه رهبری از ناحیه آینده مسائل فرهنگی کشور است، ماندگاری خاطرات دوران دفاع مقدس؛ مرهون عواملی چون موسیقی های حماسی بوده است که هیچ گاه فراموش نخواهند شد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به موج بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و نقش آفرینی موسیقی مقاومت در تهییج روحیه انقلابیون برای مقابله با هجمه های دشمنان بوده است، افزود: هیچ هنری به اندازه هنر موسیقی به انقلاب اسلامی خدمت نکرده است، البته انقلاب هم خدمت بزرگی نسبت به هنر موسیقی کرده و آن را از ابتذال نجات دده است.

وی افزود: می‌توانستیم از ظرفیت‌های موسیقی ملی و بومی خود در اعتلای موسیقی مقاومت استفاده کنیم؛ که متأسفانه این امر صورت نگرفته است، امیدوارم این امر با برگزاری جشنواره حماسه، دفاع و مقاومت محقق شود و بتوانیم به دوران اوج موسیقی دفاع مقدس بازگردیم.

امام جمعه تبریز خواستار تولید اثری با زبان و گویش های مختلف ایرانی با موضوع ایثار، حماسه، مقاومت شد و گفت: برای مواجهه با ترفندهای فرهنگی دشمنان، ایجاد بسترهای مناسبت برای ظهور و بروز استعدادهای جوان لازم است که این جشنواره یکی از راهکارهای مهم برای تحقق آن است.

وی با بیان این‌که جریان مقاومت امروز بیش از گذشته درگیر مقابله با جبهه استکبار است، افزوذ: موسیقی دفاع، حماسه و مقاومت در عرصه رساندن پیام مظلومیت ملت های مسلمان نقشی مهم بر عهده دارند، نباید نسبت به مخاطبان موسیقی مقاومت بی تفاوت باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این‌که فاصله میان مخاطب و جریان موسیقی انقلابی و مقائمت احساس می شود، افزود: عناصر اندیشه و صاحبان فکر انقلاب اسلامی به دنبال پیوند میان شاعران، آهنگسازان و خواننده های فعال در عرصه موسیقی مقاومت باشند تا شاهد تولید آثاری فاخر باشیم.