گزارش ۱۱ کانون تب برفکی در سطح آذربایجان شرقی
گزارش ۱۱ کانون تب برفکی در سطح آذربایجان شرقی
 رییس اداره مبارزه با بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی آذربایجان‌شرقی از کنترل کامل بیماری تب برفکی در استان خبر داد و گفت: در ۶ ماه نخست امسال تعداد ۱۱ کانون تب برفکی در سطح استان گزارش شده است.

به گزارش شمس، جعفر شیرازی روز یکشنبه در جمع دامپزشکان و صاحبان صنایع دامی و طیور هشترود با اشاره به وجود ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار دام سبک و ۵۵۰ هزار دام سنگین در استان افزود: تمهیدات لازم برای کنترل انواع بیماری صورت گرفته و دام‌ها در مقابل بیماری ها واکسیناسیون شده اند و در حال حاضر هیچ نوع بیماری دامی در استان شیوع نیافته است.

وی افزود: در راستای مبارزه با بیماری های دامی، علاوه بر واکسیناسیون دام سبک و سنگین در دامداری های های صنعتی و روستایی (بومی)، ضدعفونی و تشدید قرنطینه و افزایش امنیت زیستی در کانون های احتمالی بیماری و نمونه برداری و درمان دام های بیمار نیز انجام می شود و برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی نیز در دستور کار قرار دارد.

شیرازی گفت: دامپزشکی فقط به معنای درمان بیماری در دام نیست، بلکه این رشته نقش موثری در بهداشت عمومی و ارتقای سلامت جامعه دارد و با فقدان دامپزشک، بی شک بخشی از سلامت جامعه به خطر خواهد افتاد.
شیرازی همچنین از ممنوعیت حمل و نقل جوجه بدون اجرای واکسیناسیون در استان خبر داد.
معاون فرماندار هشترود نیز بر اصلاح نژاد دام های بومی تاکید کرد و گفت: با توجه به رونق دامداری در منطقه و دامنه سهند، اگر دام های موجود اصلاح نژاد شود دامداری منطقه متحول می شود.
اکبر انبارته از نبود کشتارگاه صنعتی و حتی سنتی در هشترود انتقاد کرد و گفت: نبود کشتارگاه در این شهرستان باعث می شود قیمت گوشت قرمزو مرغ نسبت به سایر شهرها بالاتر باشد

وی گفت: کشتار دام و طیور در سایر شهرها انجام می شود و این مستلزم هزینه اضافی است و همین امر موجب گرانی گوشت قرمز و مرغ می شود.

وی اعلام کرد: فرمانداری از سرمایه گذارانی که برای ساخت کشتارگاه در این شهرستان سرمایه گذاری کنند حمایت خواهد کرد.