کیفیت پایین کالاها موجب از دست رفتن بازارهای خارجی می‌شود
کیفیت پایین کالاها موجب از دست رفتن بازارهای خارجی می‌شود
رئیس اتاق بازرگانی تبریز بر لزوم افزایش نظارت سازمان استاندارد بر روی کیفیت کالاها تاکید کرد و گفت: عدم اجرای نظارت بر این موضوع و کیفیت پایین کالاها موجب از دست رفتن بازارهای خارجی می‌شود.

به گزارش شمس، یونس ژائله، روز شنبه هفتم آبان‌ماه، در دیدار با مدیرکل استاندارد آذربایجان شرقی در محل اتاق بازرگانی تبریز با تاکید بر لزوم حساسیت و سخت گیری بیشتر سازمان استاندارد بر روی کیفیت محصولات گفت: در صورتی که شاهد سخت‌گیری بیشتر استاندارد بر روی تایید کیفیت محصولات نباشیم، مشتری‌های بین‌المللی خود را از دست داده و شاهد از دست رفتن جایگاه ایران در بازارهای جهانی خواهیم بود.

وی ادامه داد: البته اداره کل استاندارد نیز با برخی موانع همچون کمبود تعداد کارشناسان و ناظران مواجه است اما نباید به این بهانه، شاهد کم کردن نظارت‌ها و به دنبال آن تولید محصولات بی‌کیفیت باشیم.

ژائله همچنین بر لزوم ایجاد و افزایش تعداد آزمایشگاه­‌های تعیین استاندارد کالاها در استان آذربایجان شرقی تاکید کرد.

بابک بدلی افشرد، مدیرکل استاندارد آذربایجان‌شرقی نیز در این دیدار با بیان اینکه آزمایشگاه مربوط به تعیین ماهیت در استان نداریم و مجبوریم نمونه‌ها را به دیگر استان‌ها ارسال کنیم، گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا یک الی یک و نیم ماه آینده شاهد اجرایی شدن آزمایش تعیین ماهیت در گمرکات خود استان خواهیم بود.

وی همچنین با اشاره به وجود برخی مشکلات در تداخل وظایف سازمان استاندارد و سازمان غذا و دارو گفت: طبق هماهنگی های صورت گرفته، برخی آزمون‌های مشابه توسط یکی از این دو سازمان به دیگری تفویض خواهد شد تا شاهد تداخل وظایف در این حوزه نباشیم.

انتهای پیام /