کوچه‌های تبریز با سازه‌های غیرمجاز قبرستان می‌شوند/ پیشنهاد ۳ هزار میلیاردی برای جابجایی بافت حاشیه‌نشین
کوچه‌های تبریز با سازه‌های غیرمجاز قبرستان می‌شوند/ پیشنهاد ۳ هزار میلیاردی برای جابجایی بافت حاشیه‌نشین
بابایی اقدم گفت: با ادامه این ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محلات تنگ و باریک، کوچه‌هایمان را به قبرستان تبدیل می‌کنیم.

به گزارش شمس، «فریدون بابایی‌اقدم» صبح امروز در نطق پیش از دستور شوری شهر تبریز، اظهار داشت: مشکل اصلی در شهر ما مربوط به ساخت و ساز غیرمجاز است، ما در سطح شهر مشهد بیش از یک ساعت گشتیم اما یک ساخت‌وساز غیرمجاز پیدا نکردیم در حالیکه تبریز با این معضل گرفتار است.

وی در خصوص راه‌حل این مشکل عنوان کرد: اگرچه بخش عمده این مساله مربوط به شهرداری است اما بخشی که مربوط به دادستانی است باید پیگیری شود، با ادامه این ساخت‌وسازهای غیرمجاز در محلات تنگ و باریک، کوچه‌هایمان را به قبرستان تبدیل می‌کنیم.

عضو شورای شهر تبریز با اشاره به ضعف نظارتی ابراز داشت: وقتی در جلوی چشممان این همه ساخت‌وساز غیرمجاز رخ می‌دهد و نمی‌توانیم کاری کنیم ببینید وضعیت در کوچه پس کوچه‌ها چطور است.

وی نیاز به جابجایی بافت حاشبه‌ای را ضروری دانست و متذکر شد: در طرح تفصیلی ۴۸ هکتار از نقاط تبریز به عنوان مناطق پرخطر شناسایی شده که پیشنهاد می‌کنم در بودجه سال آینده ۳۰۰ میلیارد تومان برای جابجایی این بافت در نظر بگیریم.

بابایی‌اقدم با اشاره به ابلاغ خزانه متمرکز برای شهرداری‌ها، تصریح کرد: خزانه متمرکز از سال ۹۶ توسط وزارت کشور به شهرداری‌ها ابلاغ شده اما در تبریز مقاومت‌هایی برای اجرا وجود دارد؛ نبود خزانه متمرکز باعث قربانی شدن بخش عمرانی می‌شود و پرسنل قانع می‌شوند که برای دریافت حقوق و مزایا به مناطق پربرخوردار بروند.

انتهای پیام/