کمیته‌های کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا در استان فعال شوند
کمیته‌های کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا در استان فعال شوند
تراب محمدی با تأکید بر اجرای بی‌کم‌وکاست قوانین حوزه مبارزه با قاچاق، فعال شدن کمیته‌های تخصصی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالای استان، بویژه کمیته فرهنگی را در راستای جلب مشارکت تشکل‌های مردمی خواستار شد.

به گزارش شمس، تراب محمدی روز سه شنبه در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز آذربایجان شرقی، اظهار داشت: قاچاق کالا بویژه کالاهایی که مشابه آن در داخل کشور تولید می‌شود، به زیان اقتصاد و تولید کشور است و در شرایطی که سیاست‌های کشور مبتنی بر رونق بخش تولید است باید با این پدیده به صورت جدی مقابله کنیم.

وی مبارزه با قاچاق کالا را در راستای حمایت از تولید و اشتغال دانست و گفت: قوانین این حوزه کاملا شفاف و مشخص است و باید به صورت دقیق از سوی دستگاه‌های مسئول اجرا شود.

محمدی همچنین با اشاره به اهتمام جدی دولت و دستگاه قضایی کشور نسبت به تعیین تکلیف اموال تملیکی، گفت: بسیاری از کالاهای موجود در این انبارها به دلیل نگهداری غیراصولی از بین می‌روند، در حالی که این اموال متعلق به کشور است و باید در زمان مناسب تکلیف آنها مشخص شود.

در این جلسه طرح مبارزه سیستمی و کالامحور با قاچاق توسط کارشناسان ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تبیین و دیدگاه‌های مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در این خصوص بیان شد.

همچنین در ابتدای این جلسه، از برگزیدگان نخستین پویش ملی تبلیغات هوشمندانه با حضور استاندار آذربایجان شرقی تجلیل و قدردانی شد.

از بین ۲ هزار اثر ارسالی به دبیرخانه این پویش، ۱۰ عنوان برتر به استان آذربایجان شرقی تعلق گرفت که از این میان، ۴ اثر به عنوان آثار برگزیده و بقیه به عنوان آثار شایسته تقدیر شناخته شدند.

انتهای پیام /