کمک مالی ۲۰۸ میلیارد تومانی خیران آذربایجان‌شرقی برای نوسازی مدارس
کمک مالی ۲۰۸ میلیارد تومانی خیران آذربایجان‌شرقی برای نوسازی مدارس
معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش بی‌بدیل مدرسه‌سازان در تامین فضاهای آموزشی اعلام کرد: خیران مدرسه‌ساز استان پارسال ۲۰۸ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس کمک مالی کرده‌اند.

به گزارش شمس، محمد نجفی در جلسه انعقاد قرارداد احداث ۶ سالن ورزشی و مدرسه توسط خیران در شهرستان ملکان افزود: نیمی از کلاس‌های درس استان نیاز به بازسازی و نوسازی دارند.

وی ادامه داد: آذربایجان شرقی در زمینه مشارکت خیران در امر مدرسه سازی و نوسازی واحدهای آموزشی، در رتبه های نخست کشور جای دارد.

نجفی گفت: انعقاد تفاهم نامه احداث ۷۷ مدرسه و سالن ورزشی توسط خیران در مدت حدود پنج سال در شهرستان ملکان در کشور بی سابقه است و این شهرستان رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

فرماندار ملکان هم در این نشست گفت: ۲۵ درصد اعتبار طرح های عمرانی آموزش و پرورش استان به این شهرستان  اختصاص یافته است.

نقی محمدی افزود: امسال ۸۰ میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی آموزش و پرورش استان تخصیص یافته بود که ۲۰ میلیارد تومان آن صرف طرح‌های آموزشی این شهرستان شده است.

وی ادامه داد: در ۲ ماه گذشته تفاهم نامه ۱۶ طرح خیرساز در ملکان منعقد شده است که این تعداد که شامل ۱۰ باب سالن ورزشی و ۶ باب مدرسه است در کشور کم نظیر است.

در این جلسه تفاهم نامه ساخت سالن ورزشی یکهزار مترمربعی خیر ساز روستای «قوش قیه»، مدرسه ۶ کلاسه و سالن ورزشی یکهزار مترمربعی روستای «آق منار»، سالن‌های ورزشی یکهزار مترمربعی روستاهای «بناییم» و «آجر دیزج» و سالن ورزشی ۵۰۰ مترمربعی روستای «قوزوچی اولن» امضا شد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : ایرنا