کمر صنعت آذربایجان را می‌شکنید/ ممانعت دولت از تولید برق توسط بخش خصوصی
کمر صنعت آذربایجان را می‌شکنید/ ممانعت دولت از تولید برق توسط بخش خصوصی
ژائله می‌گوید قطعی برق واحدهای تولیدی را فلج کرده و صاحبان صنایع متضرر شده‌اند و دولت برای جبران آن باید به تولیدکنندگان امتیاز دهد.

به گزارش شمس، «یونس ژائله» در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه اکنون با کمبود ۱۰ هزار مگاواتی برق مواجه هستیم، ابراز داشت: اگر ۷۰ واحد پرمصرف استان را تعطیل کنیم، حدود ۲۰۰ مگاوات صرفه جویی خواهد شد که سهم بسیار ناچیزی از کمبود را جبران خواهد کرد، لذا ما انتظار داریم برنامه‌ی مشخصی داده شود تا تکلیف بخش خصوصی و شهرک‌های صنعتی مشخص شود.

وی افزود: تصور اینکه با تعطیلی کارخانه‌ها و مراکز تولیدی و صنعتی چه مشکلاتی در شهر و استان به وجود خواهد آمد، بسیار دشوار است و به همین دلیل باید برای آینده برق کشور برنامه جدی داشته ‌باشیم. با توجه به این ‌که در سال‌های قبل نیز با مشکل قطعی برق مواجه بودیم، سوال اصلی این است که چرا برای حل این مشکل اقدامی انجام ندادیم و چه ‌کار باید می‌کردیم که نکرده‌ایم.

رئیس اتاق بازرگانی تبریز خواهان تعیین تکلیف بخش خصوصی شد و خاطرنشان ساخت: اگر برنامه‌ای برای تولید برق وجود دارد همه باید ورود پیدا کنیم اما اگر قصد و نیتی وجود دارد که تولید برق، انحصاری باشد در سال‌های بعد نیز با کمبود برق مواجه خواهیم شد که این‌ موضوع بی‌تدبیری محض است.

وی ادامه داد: سال گذشته قرار بود به مقدار ۱۲۰ مگاوات برق در شهرک‌های صنعتی استان تولید شود حتی محل احداث نیروگاه نیز مشخص شد اما نمی‌دانیم به چه دلیل عده‌ای مخالف اجرای این مصوبه هستند.

این فعال اقتصادی با تاکید بر اینکه قطعی برق منجر به فلج شدن صنایع استان می‌شود، عنوان کرد: اگر قرار است با قطعی برق در این بخش مواجه شویم، باید برخی امتیازات به صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی داده شود.

وی توضیح داد: اگر قطعی برق اتفاقی خارج از اراده باشد، پس باید در مقابل آن یکسری امتیازات از بابت مالیاتی یا بیمه تامین اجتماعی برای صاحبان صنایع در نظر گرفته شود چرا که با وجود قطعی برق، واحدها همچنان باید نسبت به پرداخت حق بیمه و مالیات مبادرت بورزند که لازم است این تدبیر صورت گیرد که واحدها با وجود تعطیلی چگونه باید این هزینه ها را پرداخت کنند.

انتهای پیام/