۶۸ درصد بیکاران آذربایجان‌شرقی، فارغ التحصیلان دانشگاهی‌اند!
۶۸ درصد بیکاران آذربایجان‌شرقی، فارغ التحصیلان دانشگاهی‌اند!
حسین فتحی گفت: براساس شاخص‌های مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان در سال ۱۴۰۰ با ۰.۴ درصد کاهش نسبت به سال ۱۳۹۹، به ۷.۶ درصد رسیده که پایین‌تر از نرخ بیکاری کشور است.

به گزارش شمس، حسین فتحی امشب در جلسه کارگروه اشتغال و بازار کار استان،  نتایج جمع‌بندی نیروی کار استان در سال ۱۴۰۰ را که توسط مرکز آمار ایران تهیه شده است، تشریح کرد.

به گفته وی، براساس شاخص‌های مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان در سال ۱۴۰۰ با ۰.۴ درصد کاهش نسبت به سال ۱۳۹۹، به ۷.۶ درصد رسیده که پایین‌تر از نرخ بیکاری کشور است.

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در میان زنان استان بیشتر از مردان است، افزود: نرخ بیکاری در میان جوانان ۱۵ تا ۳۴ سال استان، ۲۱ درصد و در میان فارغ‌التحصیلان دانشگاه، ۱۶.۷ درصد است و ۶۸ درصد از بیکاران استان را فارغ‌التحصیلان تشکیل می‌دهند.

فتحی همچنین نرخ بیکاری استان در بهار سال جاری را ۷.۸ درصد اعلام کرد و گفت: امسال سهم استان برای ایجاد اشتغال، نزدیک به ۴۶ هزار نفر است که در ۴ ماهه نخست، بیش از ۱۵ هزار شغل جدید در سامانه ملی رصد اشتغال ثبت شده است.

در این جلسه گزارش عملکرد جذب تسهیلات مشاغل خانگی و تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری استان در سال ۱۴۰۰ ارائه و درخصوص نحوه جذب باقی‌مانده این تسهیلات بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/