کمبود گوشت قرمز در تبریز برطرف شد
کمبود گوشت قرمز در تبریز برطرف شد
مدیرعامل کشتارگاه تبریز گفت: کمبود گوشت قرمز در شهر تبریز حل شده است و تا پایان هفته جاری قیمت‌ها در حال ریزش بوده و حباب‌ها فرو می‌ریزد.

به گزارش شمس، کریم قدرتی در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز طی گزارشی در خصوص آخرین اقدامات کشتارگاه در مورد سیاست‌های اقتصادی دولت، اظهار کرد: شهر تبریز حدودا ۱۲۰۰ قصابی دارد که در حال حاصر ۷۸۵ قصابی گوشت خود را از سازمان کشتارگاه دریافت می‌کنند. این در حالی است که در سال ۹۸ تنها گوشت ۱۸۵ قصابی توسط مجموعه کشتارگاه تامین می شد.

قدرتی با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی ظرفیت بالایی در تولید و پرورش دام سبک دارد، گفت: در این حوزه مشکل خاصی نداشتیم.

مدیرعامل کشتارگاه تبریز همچنین یادآور شد: در مورد دام سنگین از دیگر استان‌ها پذیرش داشتیم و در کنار آن خود استان نیز تولید دارد. استان‌های دیگر محدودیتی برای ارائه دام سنگین اعمال کردند.

قدرتی با اشاره به آغاز سیاست‌های اقتصادی دولت از هفته گذشته، گفت: پیش از آن نیز وظیفه کشتارگاه در ذبح دام‌های سبک و سنگین، طی جلسه‌ای در فرمانداری به مسئولان اعلام شد که روزانه ۱۵ هزار راس می‌تواند کشتار شود.

او ادامه داد: در حال حاضر دامپروری هایی که در امر پرورش دام فعالیت دارند، ۲۰ تا ۳۰ درصد از طرف دولت کمک ‌هزینه خرید نهاده‌های دامی دریافت می‌کنند.

مدیرعامل کشتارگاه تبریز با اشاره به قیمت دام زنده سنگین طی هفته گذشته اظهار کرد: با اصلاح قیمت‌ها که در تبریز نسبت به دیگر شهرها کمتر است هم اکنون گوشت دام سنگین ۱۹۰ هزار تومان، درجه یک ۲۱۰ هزار تومان و درجه دو ۱۷۰ هزار تومان قیمت گذاری شد.

او همچنین یادآور شد: خون حاصل از کشتار تبدیل به پودر خون شده و تبدیل به نهاده‌های دامی‌ می‌شود که در روزهای آتی این سیستم به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

انتهای پیام /