کمبود روغن موتور نداریم/ کسبه مجبورند محصولات را به‌قیمت روز عرضه کنند
کمبود روغن موتور نداریم/ کسبه مجبورند محصولات را به‌قیمت روز عرضه کنند
پورعبدالله گفت: به‌هیچ عنوان کمبودی در زمینه روغن موتور نداریم. روغن موتور مثل یخ است و نمی‌توان آن را دپو کرد و به‌همین سبب هیچ احتکاری هم در این صنف وجود ندارد.

«محمد پورعبدالله» در گفت‌وگو با خبرنگار شمس، در واکنش به خبر کمبود روغن موتور در سطح فروشگاه‌های شهر، اظهار داشت: قفسه‌‎ تعویض روغنی‌ها پر از محصولات متنوع است و به‌هیچ عنوان کمبودی در زمینه روغن موتور نداریم. روغن موتور مثل یخ است و نمی‌توان آن را دپو کرد و به‌همین سبب هیچ احتکاری در این صنف وجود ندارد.

وی در پاسخ به انتقاد خبرنگار شمس از گران‌فروشی روغن موتور و اختلاف قیمت درج شده روی کالا با صورت‌حساب ارائه شده توسط اتوسرویس‌کار، خاطرنشان کرد: عموم کسبه‌ای که از طریق خرید و فروش کالا امرار معاش می‌کنند سرمایه مشخصی برای خرید کالا در نظر می‌گیرند و با درصد متعارف بالاتری نسبت به مبلغ خریدشان، آن کالا را می‌فروشند. در اقتصاد تورمی قیمت روغن موتور بالاتر رفته و فروشنده مجبور است آن را به نرخ بالاتری بفروشد تا محصول را جایگزین کند! یا هم باید با همان سرمایه قبلی، حجم کمتری از کالا را خریداری نمایند که هر دو حالت فروشنده متضرر می‌شود.

رئیس اتحادیه روغن فروشان، اتوسرویس کاران و خدمات لاستیک تبریز خاطرنشان ساخت: در چنین شرایطی کسبه در جهت حفظ ارزش سرمایه اولیه، قیمت پایه کالایی را که قبلاً ارزان‌تر خریداری کرده‌اند به قیمت پایه روز و بالاتر در نظر می‌گیرند و آن کالا را علیرغم خرید ارزان‌تر، به قیمت روز و بالاتر می‌فروشند.

وی متذکر شد: شما پرایدی که چند سال پیش ۲۰ میلیون تومان خریداری کرده‌اید را اکنون با قیمت ۳۰ میلیون تومان می‌فروشید؟ قطعا خیر. فروشندگان روغن نیز چنین شرایطی دارند. وقتی جنسی که دارند گران می‌شود برای اینکه سرمایه‌شان متزلزل نشود مجبورند به قیمت روز بفروشند.

پورعبدالله در پاسخ به سوال خبرنگار این رسانه که علت عرضه روغن موتور، فیلتر و شیشه‌شوی در برخی از فروشگاه‌های بزرگ فاقد پروانه صنفی چیست، تاکید کرد: عرضه چنین محصولاتی در این فروشگاه‌ها اصلا معنا و مفهومی ندارد و نباید به‌فروش برسد. این‌ها دارند به صنف ما ضربه می‌زنند. اعتراض هم کرده‌ایم اما بی‌ثمر بوده است.

انتهای پیام /