کمبود دارو در آذربایجان‌شرقی نداریم
کمبود دارو در آذربایجان‌شرقی نداریم
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: با برنامه ریزی و هماهنگی های انجام شده با مراکز درمانی، بیمارستان ها و مراکز توزیع دارویی، در این ایام کمبود دارویی خاصی نخواهیم داشت.

به گزارش شمس، مسلم نجفی روز شنبه در جمع خبرنگاران به اقدامات معاونت غذا و دارو در ایام تعطیلات نوروزی اشاره و اضافه کرد: تمامی داروخانه های شبانه روزی آماده خدمت رسانی بوده و داروخانه های ارائه دهنده داروهای خاص نیز مثل سابق فعال خواهند بود.

وی افزود: کارشناسان نظارتی معاونت غذا و دارو نیز در تمامی حوزه های دارویی و غذایی ضمن تشدید نظارت های خود، به صورت شبانه روزی از داروخانه های بیمارستانی و خصوصی بازدید به عمل آورده و با تخلفات احتمالی برخورد خواهند کرد که این موارد قابل پیگیری و ردیابی می باشد.

نجفی ادامه داد: در تعطیلات پیش رو با کشیک های منظم در قسمت های مختلف دارو، غذا، بهداشتی، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاه های کنترل، نظارت و بازدیدهای کارشناسان در همه زمینه ها صورت خواهد گرفت و باید اعلام کنم که نظارت بر تولید و عرضه محصولات سلامت محور هرگز تعطیلی ندارد.

وی اظهار داشت: در تعطیلات نوروزی آماده دریافت هرگونه گزارش کمبود دارویی، تخلفات احتمالی در حوزه دارو، شکایت از مراکز تولید و عرضه محصولات سلامت محور و یا مراکز غیرمجاز هستیم و شهروندان اطمینان داشته باشند گزارشات دریافتی بررسی و پی گیری خواهند شد.

نجفی گفت: با چاپ اطلاعیه ها و بنرهای بزرگ و نصب و توزیع آن در میادین پرتردد شهری ضمن اطلاع رسانی های آموزشی و بالا بردن آگاهی عمومی در خصوص لیست داروخانه های شبانه روزی و محصولات سلامت محور، در فضای مجازی نیز معاونت عذا و دارو حضور فعال تری خواهد داشت.

انتهای پیام/