کمبود اکسیژن در بیمارستان‌ها/ بستری کرونایی‌ها رو به افزایش است
کمبود اکسیژن در بیمارستان‌ها/ بستری کرونایی‌ها رو به افزایش است
درستی با اشاره به افزایش آمار بستری کرونایی‌ها در بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی نسبت به تامین اکسیژن آنان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش خبرنگار شمس، «عباسعلی درستی» در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه تعداد بستری‌های کرونا در بیمارستان‌های استان به بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر رسیده است، به علت مصرف و نیاز زیاد بیماران به اکسیژن، احتمال کمبود آن وجود دارد.

وی هشدار داد که ممکن است بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان در روزهای آینده در تامین نیاز بیماران کرونایی به اکسیژن دچار مشکل شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز خاطرنشان ساخت: به رغم تعداد بالای بستری‌های کرونایی، هنوز تخت های خالی برای بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی آذربایجان شرقی وجود دارد.

وی اضافه کرد: در روزهای اخیر آمار فوتی های کرونایی در استان بیشتر شده، ضمن اینکه روند ابتلا به به کووید ۱۹ همچنان سیر صعودی دارد.

درستی ابراز امیدواری کرد مردم با رعایت فراگیر و دقیق پروتکل های بهداشتی از قبیل فاصه گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی به هر شکل و عنوان به کنترل بیماری کووید ۱۹ در آذربایجان شرقی کمک کنند.

انتهای پیام/