انسولین‌های قلمی را بین برخی از داروخانه‌های تبریز توزیع کرده‌ایم
انسولین‌های قلمی را بین برخی از داروخانه‌های تبریز توزیع کرده‌ایم
دکتر حسن آقاجانی با اشاره به کمبود انسولین قلمی در کشور از مردم خواست که برای کسب اطلاعات دارویی با سامانه 190 تماس بگیرند.

دکتر حسن آقاجانی در گفتگو با خبرنگار شمس در ارتباط با کمبود داروی انسولین در بیمارستان‌های تبریز اظهار داشت: در بیمارستان‌ها از انسولین‌های ایرانی استفاده می‌شود و اصلا از انسولین‌های قلمی در بیمارستان‌ها استفاده نمی‌شود. انسولینی که کمیاب است انسولین قلمی می‌باشد که این مسئله نیز سراسری بوده و مختص استان یا شهر ما نیست.

مدیر اداره نظارت بر دارو و مواد اعتیاد آور علوم پزشکی تبریز خاطرنشان کرد: اخیرا مقداری انسولین قلمی وارد شده که در حال توزیع می‌باشد و سهمیه استانی ما نیز بین برخی داروخانه‌های سطح شهر تقسیم شده است.

وی در ادامه اظهاراتش تصریح کرد: از مردم خواهشمندیم در صورت بروز مشکل و کمبود دارو با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند تا مسئولان امر آن‌ها را به داروخانه‌ای که داروی موردنظر در آنجا وجود دارد، راهنمایی کنند.

آقاجانی افزود: با توجه به اینکه بعضی مواقع دارویی به صورت کم به استان‌های کشور تعلق میگیرد، ما هم نمی‌توانیم داروهای توزیع شده را بین تمامی داروخانه‌های سطح شهر تقسیم کنیم.

  • نویسنده : عارف زمانی