کشف ۲ هزار حلب روغن احتکار شده در تبریز
کشف ۲ هزار حلب روغن احتکار شده در تبریز
صابر پرنیان از کشف ۱۰ تن روغن خوراکی شامل 2 هزار حلب پنج کیلویی احتکار در تبریز خبر داد.

به گزارش شمس، صابر پرنیان در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان این که محتکران منتظر مجازات‌های شدید باشند، اظهار کرد: در ادامه اجرای طرح ویژه نظارتی این سازمان، ۱۰ تن روغن خوراکی با تخلف صنفی احتکار کشف شد.

وی افزود: عصر روز گذشته (سه شنبه) در طرح ویژه نظارتی این سازمان، ۱۰ تن روغن خوراکی شامل دو هزار حلب پنج کیلویی احتکار شده در تبریز کشف و ضمن تشکیل پرونده تخلف صنفی با عنوان احتکار، این اقلام بلافاصله در محل به شهروندان عرضه شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی ادامه داد: بر همین اساس ۱۶ تن شکر نیز در یکی از شهرستان‌های استان کشف و در ادامه به منظور طی مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

وی گفت: در هر شرایطی، همه فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای و شرکتهای پخش منطقه ای و سراسری ملزم به تامین و توزیع مناسب کالاهای اساسی شهروندان هستند.

پرنیان افزود: نقش مهم و کلیدی شرکت های توزیع کننده کالا در جریان اقتصادی کشور حیاتی است و در شکل گیری جریان آرام گردش کالا در زنجیره تامین تا مصرف بسیار موثر هستند .

وی با بیان اینکه آغاز طرح بزرگ اقتصادی دولت نوید بخش بهبود فضای کسب و کار و برقراری عدالت اجتماعی است اظهار داشت: با همراهی مردم و دیگر حلقه های موجود در زنجیره گردش کالا، همانند روزهای قبل در ایام پیش رو نیز شاهد جریان منطقی تامین و توزیع کالاها خواهیم بود.

این مقام مسئول اضافه کرد: تیم اقتصادی استان در دولت سیزدهم از همان ابتدا بدنبال خودکفایی و تولید کالاهای پرمصرف در استان بود و هم اینک سرمایه گذاری برای احداث واحد تولیدی بزرگ روغن خوراکی و همچنین پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی واحد تولیدی تصفیه شکر با ظرفیت ۵۰۰ تن در روز شاهدی بر این واقعیت است.

وی گفت: سازمان حمایت مصرف کنندگان از جمله مجموعه های وزارت صنعت، معدن و تجارت، یک نهاد فرابخشی است و همانند دیگر سازمانها نظیر جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی در امر تنظیم گری بازار و اقدامات نظارتی نقش ایفا می کند.

انتهای پیام /