کشف ۲ تن مواد مخدر در آذربایجان‌شرقی
کشف ۲ تن مواد مخدر در آذربایجان‌شرقی
جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان‌شرقی گفت: در مدت سپری شده از سال جاری بیش از ۲ تن انواع مواد مخدر توسط پلیس مواد مخدر استان کشف و ضبط شد.

به گزارش شمس، سردار علی محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: سال گذشته در این مدت حدود یک و نیم تن انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده بود.

وی ادامه داد: پلیس مواد مخدر استان تلاش میکند تا عرصه را به سوداگران مرگ تنگ کنند، از این رو پلیس تلاش خود را مضاعف کرده بطوری که در ۵ ماه اول امسال شاهد افزایش ۴۹ درصدی کشف مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

وی افزود: پلیس با نهایت توان و تلاش در هر شرایطی عرصه را به سوداگران مرگ تنگ کرده، به طوری که در سطح کشور با تعامل سایر استان ها همچون کرمان، البرز ، اصفهان و استلن های همجوار توانسته منطقه را برای فعالیت قاچاقچیان ناامن کند.

جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی گفت: با استفاده از ظرفیت سایر دستگاه ها در مبادی خروجی و ورودی و محل های مهم همچون فرودگاه، راه آهن و پایانه های مسافربری و مرزهای مشترک تلاش می شود با قاچاقچیان مقابله کند.

وی اظهار کرد: در ۱۵ روز گذشته کشفیات مهمی با هماهنگی و همکاری سایر استان ها شاهد کشف ۵۰۰ کیلوگرم از انواع مواد مخدر از جمله مورفین، شیشه ، تریاک و حشیش در آذربایجان شرقی بوده ایم.

سردار محمدی اضافه کرد: در هفته های گذشته ۷۵ کیلوگرم مورفین توسط پلیس مواد مخدر استان در خودروی سمند در شهرستان چاراویماق کشف و ضبط شد.

وی افزود: پلیس آدربایجان شرقی با تمام توان در هر شرایط و هر زمانی آماده مقابله و مبارزه با سوداگران مرگ است تا امنیت و آرامش را تامین کند.

جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی گفت: در رابطه با مقابله با معتادان متجاهر نیز با وجود شیوع کرونا، پلیس با همکاری شورای مبارزه با مواد مخدر استان و مرکز ماده ۱۶ فعالیت خود را در جهت پاکسازی شهرها ادامه میدهد.

وی افزود: در سال جاری ۷۳ نفر قاچاقچی و ۲ هزار و ۱۸۰ توزیع کننده خرد کواد مخدر در آذربایجان شرقی توسط پلیس دستگیر شدند.

سردار محمدی گفت: همچنین ۶۸۲ طرح در رابطه با مواد مخدر در سطح استان اجرا شده است.

وی در خصوص شگردهای جدید قاچاقچیان اظهار کرد: جاسازی در خودروها، میوه جات و شیشه های نوشابه از جمله شگردهای آنان است؛ برای مثال ۸۰ کیلوگرم ماده مخدر در داخل هندوانه جاگذاری شده بود که توسط پلیس کشف و ضبط شد.