کشته شدن ۲۳۰ نفر در سوانح رانندگی طی ۳ ماهه اول سال/ افزایش ۱۳ درصدی کشته شدگان
کشته شدن ۲۳۰ نفر در سوانح رانندگی طی ۳ ماهه اول سال/ افزایش ۱۳ درصدی کشته شدگان
کمالی گفت: مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در سه ماهه اول امسال ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی استان آذربایجان‌ شرقی 230 نفر بود که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد کشته‌ها 204 نفر بوده حدود 13 درصد افزایش داشته است.

به گزارش شمس، آرتین کمالی مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی در خصوص آمار جانباختگان تصادفات اظهار داشت: مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی در سه ماهه اول امسال ارجاعی به ادارات پزشکی قانونی استان آذربایجان‌ شرقی ۲۳۰ نفر بود که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد کشته‌ها ۲۰۴ نفر بوده حدود ۱۳ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از مجموع تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت در استان ۱۸۲ نفر مرد و ۴۸ نفر زن بودند.

کمالی اضافه کرد: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت به ترتیب با ۱۶۲ فوتی در جاده‌های برون شهری و روستایی، ۴۸ نفر در مسیر‌های درون شهری، ۴ نفر در جاده‌های خارج از استان یا نامعلوم گزارش شده است.

وی گفت: در این مدت ۴ نفر نیز خارج از حریم جاده (موارد غیرترافیکی) و ۸ نفر با فاصله بیش از ۳۰ روز از زمان تصادف فوت کردند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در سه ماهه اول امسال تعداد مصدومان حوادث رانندگی مراجعه کننده به ادارات پزشکی قانونی استان ۴ هزار و ۳۳۰ نفر بود که از این تعداد ۳ هزار و ۶۰ نفرمرد و یک هزار و ۲۷۰ نفر زن بودند.

کمالی گفت: این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته که تعداد مصدومان حوادث ترافیکی ۴ هزار و ۴۲۷ نفر گزارش شده بود ۲ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به تلفات و مصدومان تصادفات در مناطق مختلف استان در سال گذشته افزود: تعداد کل تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در سال ۹۷ در استان ۹۱۷ نفر گزارش شده است که از این تعداد ۱۷۳ نفر زن و ۷۴۴ نفر مرد بودند و ۱۸ هزار و ۱۸۵ نفر هم مصدوم شدند.

  • منبع خبر : باشگاه خبرنگاران