کشتار دام بدون مجوز جرم است/ با کشتارگاه‌های غیرمجاز برخورد می‌شود
کشتار دام بدون مجوز جرم است/ با کشتارگاه‌های غیرمجاز برخورد می‌شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: کشتار دام و طیور خارج از محیط کشتارگاه‌های مجاز، جرم محسوب شده و منع قانونی دارد.

به گزارش شمس، جواد رحمتی در جلسه کمیته سامان‌دهی کشتارگاه‌های دام استان، اظهار داشت: در صورت عدم رعایت استانداردها در کشتار دام و طیور، با همکاری نیروی انتظامی برخورد قانونی خواهد شد.

وی ادامه داد: در کشتارگاه‌های مجاز، سلامت دام حین و بعد از کشتار مورد بررسی قرار می‌گیرد، اما در کشتارگاه‌های غیرمجازی که مورد تایید دامپزشکی نیست این اتفاق نمی‌افتد و سلامت دام ذبح شده دارای تردید است.

معاون عمرانی استاندار افزود: مصرف دام‌های آلوده و ناسالم باعث بروز بیماری‌های مختلفی می‌شود که در پاره‌ای از موارد چون تب کریمه کنگو، مرگ فرد مصرف‌کننده را به دنبال دارد.

وی همچنین بر استفاده از توان بخش خصوصی در ایجاد کشتارگاه و صنایع وابسته به آن، افزود: نباید کشتارهای غیرمجاز، باعث رکود و تعطیلی کشتارگاه‌های فعال و دارای مجوز شود.

بهداد، مدیرکل دامپزشکی استان نیز با بیان مهم‌ترین اقدامات انجام یافته در خصوص کشتارگاه‌های دام، از تعطیلی و پلمب ۱۴ باب کشتارگاه سنتی در سطح استان خبر داد.