کسی در مدارس ایران به زبان انگلیسی مسلط نمی‌شود/ برای آموزش زبان‌های محلی فرصتی ایجاد نکرده‌ایم
کسی در مدارس ایران به زبان انگلیسی مسلط نمی‌شود/ برای آموزش زبان‌های محلی فرصتی ایجاد نکرده‌ایم
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: در کشور ما باید کسانی که علاقمند به تحصیل در سایر زبان ها هستند آزادی عمل داشته باشند و محدود کردن آموزش زبان خارجی به یک زبان شاید امر درستی نباشد.

به گزارش شمس، «محمدحسین فرهنگی» صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره طرح یک فوریتی رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور، اظهار داشت: مطرح شدن این طرح به معنای این نیست که لزوما به دنبال یک مصوبه نهایی در این زمینه هستیم بلکه طرح موضوعی است که ابتدا در کمیسیون‌های مربوطه مجلس بررسی می‌شود و باید ببینیم که آیا در مجلس دهم فرصت رسیدگی به آن می‌رسد یا خیر.

وی افزود: در حال حاضر زبان واحدی به عنوان زبان خارجی در مدارس کشورمان به صورت رسمی تدریس می‌شود در حالی که حتی برای تدریس زبان‌های ریشه‌دار محلی هیچ فرصتی را قائل نشدیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با اشاره به اینکه به طور طبیعی در دنیا کشورهای زیادی هستند که با زبان‌هایی چون فرانسوی، عربی و آلمانی گفت‌وگو می‌کنند، تصریح کرد: بر این اساس در کشور ما هم باید کسانی که علاقمند به تحصیل در سایر زبان‌ها هستند آزادی عمل داشته باشند و محدود کردن آموزش زبان خارجی به یک زبان شاید امر درستی نباشد.

وی بیان داشت: همچنین آموزش‌های زبان خارجی هم آنطور که باید و شاید کارآمد نیست و آموزش‌های موجود ما به گونه‌ای نبوده که کسی را مسلط به زبان انگلیسی کند.

فرهنگی با بیان اینکه طرح رفع انحصار از زبان انگلیسی در نظام آموزش همگانی کشور نیاز به بحث‌های کارشناسی دارد، تصریح کرد: در کمیسیون‌های مربوطه در این باره بحث و بررسی خواهد شد و امیدواریم که به جمع بندی خوبی برسیم.

انتهای پیام/