کاهش ۶۰ درصدی آمار تصادفات منجر به فوت در تبریز
کاهش ۶۰ درصدی آمار تصادفات منجر به فوت در تبریز
شهردار تبریز از کاهش ۶۰ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات شهری در تبریز خبر داد.

به گزارش شمس، یعقوب هوشیار ظهر امروز در یکصد و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: رسالت شهرداری از سال‌های گذشته، برف‌روبی معابر اصلی بوده و معابر فرعی در مرحله بعدی در دستور کار قرار می‌گرفت.

وی برودت اخیر هوای شهر تبریز را کم سابقه عنوان کرد و در عین حال از فعالیت شبانه‌روزی نیروهای خدمات شهری شهرداری در راستای برف‌روبی و بازگشایی معابر خبر داد.

شهردار تبریز با اشاره به جایگزینی محلول‌پاشی به جای نمک پاشی، ماده آرسنیک موجود در نمک را برای شهروندان سرطان‌زا اعلام کرد و از تداوم محلول‌پاشی در معابر شهر قبل از بارش برف خبر داد.

هوشیار همچنین با اعلام خبر کاهش ۶۰ درصدی آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات شهری در تبریز، گفت: تبریز تنها شهر در کشور است که طی ۹ ماه گذشته آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات شهری آن از ۱۱۰ نفر در سال به ۳۰ نفر کاهش یافته است.

خرید ریل‌های کل خط ۲ مترو تبریز

شهردار تبریز همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اقدامات اخیر انجام یافته در حوزه پسماند را مثبت قلمداد کرد و از آماده شدن تعرفه و بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری خبر داد و گفت: بعد از ۱۵ سال دو پیمانکار حوزه پسماند را خلع ید کردیم.

وی با بیان اینکه شهروندان از این پس شاهد اتفاقات مثبت در حوزه پسماند خواهند بود، یادآور شد: گره اصلی و مشکل پسماند حل شده است و با رویکرد جدید شهرداری تبریز، اقدامات خوبی در این حوزه انجام خواهد شد.

شهردار تبریز آمار و ارقام عملکرد قطار شهری را حاکی از کار جهادی در این بخش دانست و از تکمیل سه ایستگاه مترو در عرض سه ماه در خط ۱ و فعال شدن هر دو دستگاه تی بی ام (حفاری) در خط ۲ خبر داد.

وی در این خصوص از خریداری ریل‌های کل خط ۲ مترو خبر داد و در عین حال تلاش برای حل اشکالات موجود  را در برنامه‌های مدیریت شهری عنوان کرد.

هوشیار در ادامه، ریل گذاری و سیاست‌گذاری فعالیت‌های شهرداری را از سوی شورای اسلامی شهر اعلام کرد و از آماده شدن تعرفه و بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری که هفته اول بهمن تقدیم شورا خواهد شد خبر داد.

انتهای پیام/