کاهش محسوس دما در آذربایجان‌شرقی
کاهش محسوس دما در آذربایجان‌شرقی
مدیر روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی از کاهش محسوس دما، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد در استان خبر داد.

به گزارش شمس، افشین ابراهیمی  امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در تبریز اظهار داشت: رگبار باران و رعد و برق، کاهش محسوس دما ( به‌ویژه روز سه‌شنبه)، وزش باد (گاهی تندبادهای لحظه‌ای) و در ارتفاعات بارش برف از روز یکشنبه ۱۳ مهر تا روز سه‌شنبه ۱۵ مهر کلیه نواحی استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی از کاهش محسوس و قابل ملاحظه دما از روز یکشنبه به‌ویژه در روز سه‌شنبه خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود دمای هوا از ۱۰ تا ۱۵ درجه سلسیوس کاهش یابد و احتمال بروز خسارت به محصولات کشاورزی، زراعی و باغی دور از انتظار نبوده و توصیه می‌شود کشاورزان و دامداران مراقبت‌های لازم را داشته باشند.

ابراهیمی با اشاره به رگبار باران و رعد و برق متذکر شد: رگبار باران و رعد و برق و در ارتفاعات و مناطق سردسیر احتمال بارش برف و مه و در نواحی مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی شده و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و اصابت صاعقه دور از انتظار نیست و توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات اجتناب گردد.

مسوول روابط عمومی هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی، تصریح کرد: به علت وزش باد گاهی تا شدید احتمال سقوط اشیاء و تابلوهای تبلیغاتی و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/