کاندیداهای ناسالم و سوءاستفاده‌گر تایید صلاحیت نمی‌شوند/ به بهای افزایش مشارکت اجازه تخلفات بعدی را نمی‌دهیم
کاندیداهای ناسالم و سوءاستفاده‌گر تایید صلاحیت نمی‌شوند/ به بهای افزایش مشارکت اجازه تخلفات بعدی را نمی‌دهیم
جوانپور می‌گوید نباید به بهای افزایش مشارکت افرادی به شورای شهر راه یابند که بعدا با تخلف و رانت و تبانی به اعتماد مردم و آینده شهر آسیب بزنند.

«عزیز جوانپور» در گفت‌وگو با خبرنگار شمس با تاکید بر اینکه اخبار منتشر شده در رسانه‌ها مبتنی بر رد و یا تایید صلاحیت کاندیداهای شورای شهر تبریز گمانه‌زنی است، خاطرنشان ساخت: بررسی صلاحیت‌ها نهایی نشده است و داوطلبانی که چنین اخباری را منتشر می‌کنند شاید به‌ضرر خودشان تمام شود.

وی افزود: تا آخرین روز انتخابات احتمال تغییر نظر هیات اجرایی و نظارت با دریافت مستدات جدید و یا صدور حکم قضایی علیه کاندیداها وجود دارد.

دبیر اجرایی هیات عالی نظارت بر انتخابات شورای شهر استان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه انتخابات شورای شهر تبریز به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد، عنوان کرد: شهروندان با درج کد کاندیدا و احراز هویت داوطلب مدنظر رأی خواهند داد و خبری از صندوق و کاغذ نیست و شمارش آراء راحت‌تر صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که تدبیر هیأت نظارت برای افزایش میزان مشارکت در انتخابات چیست، متذکر شد: طبیعتاً مشکلات معیشتی در میزان مشارکت تاثیر دارد اما انتخاب بهترین افراد در سایه‌ی افزایش مشارکت رخ می‌دهد. اینکه به‌خاطر افزایش آراء به‌تمامی کاندیداها صلاحیت داده شود مسیر خوبی نیست و در گذشته این روش را پیش برده‌اند که منجر به دستگیری و تخلف برخی اعضاء شده است.

جوانپور اذعان کرد: اگر هیات نظارت توجه لازم را داشت در شوراها رانت و تبانی به حداقل می‌رسید و آسیبی که بی‌اعتمادی مردم و بدبینی آنان به نهاد شورا می‌زند کمتر از کاهش مشارکت نیست. بنابراین تمامی کاندیداها صلاحیت نمی‌گیرند و افراد سالم تایید خواهند شد نه سوءاستفاده‌گران.

وی ابراز امیدواری کرد با افزایش مشارکت مردم چهره‌هایی در شأن و اندازه تبریز به شورای شهر راه یابند و ۴ سال بعد نگوییم چرا شهر آباد نمی‌شود و توسعه نمی‌یابد.

انتهای پیام/