کاندیداتوری فرماندار اسبق تبریز در انتخابات شورای شهر/ شهرتی‌فر بار دیگر وارد عرصه رقابت می‌شود
کاندیداتوری فرماندار اسبق تبریز در انتخابات شورای شهر/ شهرتی‌فر بار دیگر وارد عرصه رقابت می‌شود
رحیم شهرتی‌فر که در انتخابات مجلس یازدهم با عنوان عدم التزام عملی به اسلام رد صلاحیت شد و از رقابت با سایر کاندیداها بازماند، قصد حضور در انتخابات ششمین دوره شورای شهر تبریز را دارد.

سیاسی شمس: در انتخابات مجلس یازدهم برخی چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب موفق به اخذ صلاحیت از شورای نگهبان نشدند و با وجود آغاز فعالیت‌های انتخاباتی از مدت‌ها قبل، امکان رقابت با سایر کاندیداها را نیافتند.

یکی از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب از حوزه انتخابیه‌ی تبریز، آذرشهر و اسکو فرماندار اسبق تبریز بود، رحیم شهرتی‌فر که بعد از بازنشستگی اجباری از معاونت سیاسی استانداری آذربایجان‌شرقی خداحافظی و به امید راهیابی به خانه ملت کاندیدا شد اما شورای نگهبان او را به دلیل عدم التزام عملی به اسلام رد صلاحیت کرد.

رحیم شهرتی‌فر در گفت‌وگویی که در آن مقطع با شمس داشت اعلام کرد شورای نگهبان تنها به‌عنوان عدم التزام عملی به اسلام بسنده کرده است و دلایل خود را برای اثبات عدم التزام وی به اسلام تشریح نمی‌کند و این رد صلاحیت‌ها در کاهش مشارکت مردمی تاثیر خواهد داشت.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب تا آخرین روز برگزاری انتخابات امید داشت شورای نگهبان صلاحیت او را تایید کند اما این اتفاق رخ نداد و حال اخبار واصله به تحریریه‌ی شمس حکایت از قصد کاندیداتوری شهرتی‌فر در ششمین دوره انتخابات شورای شهر تبریز دارد.

شهرتی‌فر که سال‌ها در کسوت فرمانداری شهرهای مختلف با شوراهای آن کار کرده و مصوبات آنان را با قانون تطبیق داده است، به ریز و خم قوانین و کارکرد شوراها آشناست و با توجه به محبوبیت او در میان فعالان فرهنگی و رسانه‌ای از گزینه‌های جدی انتخابات شورای شهر تبریز محسوب می‌شود که در صورت نامزدی، راه دشواری برای اخذ صلاحیت و پیروزی نخواهد داشت.

انتهای پیام/