تلفیق هنر با علم روانشناسی در تبریز/ اینجا نقاش‌ها موثرترند!
تلفیق هنر با علم روانشناسی در تبریز/ اینجا نقاش‌ها موثرترند!
آرامش، گمشده این روزهای جوامع امروزی است، جوامع ماشینی و الکترونیکی که این روزها در دغدغه های زندگی، سادگی، آرامش و صفای زندگی را گم کرده‌اند.

به گزارش شمس، بشر از همان روزهای آغازین زندگی به هنر روی آورده است و هنر از دیوارهای تاریک غارها آغاز گشته و اکنون هزاران شیوه و شاخه را شامل می شود، هنر در روح انسان آمیخته است و انسان برای رسیدن به آرامش و بیان احساس خود به هنر روی می آورد و هنرمندان اغلب انسان هایی با احساس هستند که می توانند با یک اثری هنری تاثیری شگرف روی جامعه بگذارند.

گروهی از هنرمندان تبریزی برای اینکه راهکارهای تاثیرگذاری و موثر بودن را در جامعه ترویج دهند، کارگاه های روانشناسی را در گالری های هنری برای نخستین بار در تبریز برگزار می کنند.

آموزش شیوه های بهتر زیستن و کنار آمدن با بحران های اجتماعی از گالری های نقاشی آن هم برای قشر هنرمند آغاز شده تا با خلق اثری هنری برا جامعه تاثیر بگذارند.

کارگاه یک روزه ” چگونه موثر باشیم؟”( توسط عضو رسمی نظام روانشناسی کشور) به همراه ورکشاپ نقاشی(استاد داوری) برای قشر هنرمندان برگزار شد.

در این کارگاه رفتارهای موثر در شرایط بحرانی برای هنرمندان ارائه شد.

فرحناز مفیدی، مدیر اجرایی گالری هنری داوری در گفت و گو با شمس در خصوص این کارگاه های روانشناسی اظهار می کند: کارگاه روانشناسی با همکاری دو آموزشگاه هنری داوری و صدای هنر برگزار شد و امیدواریم بتوانیم در روزهای آتی، گام های موثری در جهت تاثیرگذاری خوب و موثر بر جامعه برداریم.

وی ادامه می دهد: هنرمندان از این کارگاه روانشناسی و ورکشاپ نقاشی استقبال پرشوری کردند، این کارگاه یک ساعت و نیم با آموزش های خمسه، عضو رسمی نظام رواشناسی کشور برگزار شد.

وی خاطرنشان می کند: هدف ما از برگزاری کارگاه های روانشناسی در کنار ورکشاپ هنری به این منظور است که قشر هنرمند همزمان که به هنر روی می آورند بتوانند خودشان را بشناسند و مشکلات خود را حل کنند وبرای جامعه فردی مفید باشند.

این مدیر اجرایی می گوید: یک فرد هنرمند با احساس خود آثاری هنری خلق می کند و از لحاظ روانشناسی به تاثیرگذاری رنگ ها نیز آگاه است بنابراین بهتر می تواند با فراگیری رفتارهای خوب در جامعه تاثیری مثبت بگذارد و بحران های اجتماعی را حل کند .

هانیه خمسه، کارشناس روانشناس بالینی، مدرس این کارگاه نیز در گفت و گو با شمس اظهار می کند: وضعیت جامعه کنونی ما از نظر روحی و روانی مطلوب نیست، هدف ما از برگزاری چنین کارگاهی این بود که هر فردی چگونه می تواند در جامعه موثر باشد و رفتارهای موثری که باید در شرایط بحرانی از خود بروز دهد را به هنرمندان آموزش دهیم.

وی اعلام می کند: برگزاری این کارگاه ها برای ارتقاء سطح زندگی مردم را از گالری های هنری آغاز کردیم چرا که در وهله نخست هنرمندان با افراد زیادی در جامعه به وسیله هنر در ارتباط هستند و تاثیرگذاری بیشتری روی جامعه دارند.

این روانشناس در خصوص کارگاه اظهار می کند: در این کارگاه، رفتار و منش هایی آموزش داده شد که هر فرد بتواند برای ایجاد همدلی و ترویج مهربانی تلاش کند، وقتی حال جامعه ما بد است، ما باید موثر باشیم، شرایط بحرانی جامعه را بهبود بخشیم.

عطا فیضی زاده، مدیر آموزشگاه هنری صدای هنر نیز در گفت و گو با شمس می گوید: در جامعه ما به مقوله روانشناسی اهمیت زیادی داده نمی شود و از این رو جامعه به سمت جامعه ای سالم نخواهد رفت.

وی اعلام می کند: برگزاری کارگاه های روانشناسی در گالری های هنری مختص قشر هنرمند را برای نخستین بار در تبریز از شش ماه قبل آغاز کرده ایم و هدف نهایی ما آموزش رفتارهای موثر روانشناسی برای مردم است تا همدلی و مهربانی و رفتارهای خوب برای مقابله با بحران های جامعه ترویج یابد.

وی اظهار می کند: تاکنون ۱۰ کارگاه، از جمله کارگاه های فرزندپروری را برگزار کرده ایم، در این مسیر هدفی مادی را دنبال نمی کنیم و علی رغم تمامی مشکلاتی که بر سر راه ماست، این کارگاه ها را برگزار می کنیم.

انتهای پیام/

  • نویسنده : المیرا جلیلی