کارنامه منسوبان‌تان در دانشگاه عایدی جز بدنامی‌ برایتان نداشته/ آقای نماینده دست از دانشگاه بکشید!
کارنامه منسوبان‌تان در دانشگاه عایدی جز بدنامی‌ برایتان نداشته/ آقای نماینده دست از دانشگاه بکشید!
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان تبریز نسبت به دخالت برخی نمایندگان مجلس در انتصابات این دانشگاه انتقاد کرد.

به گزارش شمس؛ به دنبال نامه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی به استاندار استان بعنوان رئیس هیئت امنای این دانشگاه که خواستار مانع نفوذ اشخاص، نهاد‌ها و مقامات مسئول و غیر مسئول، در امورات و انتصابات دانشگاه شوند، جامعه اسلامی‌ دانشجویان این دانشگاه نیز بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم
مَنْ کَانَ یُرِیدُ الْعِزَّهَ فَلِلَّهِ الْعِزَّهُ جَمِیعًا ۚ إِلَیْهِ یَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیِّبُ وَالْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُهُ ۚ وَالَّذِینَ یَمْکُرُونَ السَّیِّئَاتِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِیدٌ ۖ وَمَکْرُ أُولَٰئِکَ هُوَ یَبُورُ / سوره فاطر آیه ۱۰

هر که طالب عزت است (بداند که همانا در ملک وجود) تمام عزت خاص خدا (و خداپرستان) است. کلمه نیکو (ی توحید و روح پاک آسمانی) به سوی خدا بالا رود و عمل نیک خالص آن را بالا برد. و بر آنان که به مکر و تزویر اعمال بد کنند عذاب سخت خواهد بود و فکر و مکرشان به کلی نابود خواهد شد.

پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم، مدیران و مسئولین زیادی که با مسئولیت‌‌‌های خویش تنها خاطره داشته و هیچ عملکرد قابل دفاعی ندارند، رنگ خود دگرگون کرده و به توجیه عملکرد ضعیف خویش می‌پردازند. اما جفا به حقیقت است که مقصر عملکرد‌‌‌های ضعیف را تنها این مسئولان دانست، بلکه تعدادی از نمایندگان مجلس سابق و فعلی نیز در کارنامه این افراد ضعیف سهیم هستند، چرا که گماشتن این مسئولان ضعیف با پافشاری ایشان بوده و حتی بعضی مواقع مشاهده شده است که پس از بروز حواشی و ضعف مدیریت نیز مورد حمایت برخی نمایندگان واقع شده اند و بعبارتی بالش زیر سر مسئولان نالایق گذاشته اند.

دانشگاه‌‌‌های کشور و همچنین استان آذربایجان شرقی نیز از این بلا مصون نبوده و دچار آسیب‌‌‌های فراوانی از این جنس بوده اند. به یقین هر سیاسی بودن و فهم سیاست در بین دانشگاهی‌ها ممدوح است اما سیاست زدگی در انتصاب مدیران و مسئولان دانشگاهی و آن هم از جنس دخالت برخی نمایندگان مجلس برای تیم سازی و نصب اعضای ستاد تبلیغاتی انتخاباتی مذموم است.

این روز‌ها دانشگاه‌‌‌های استان پس از شروع تغییر مدیریتی شاهد برخی کش و قوس‌ها است که در مقایسه با تعداد دانشجو و جمعیت بسیار بزرگتر از دانشگاه فرهنگیان استان است و از جنبه مقایسه حواشی نسبت به دانشگاه فرهنگیان بسیار کوچک می‌نمایند.

متاسفانه عزل و نصب مسئولان دانشگاه فرهنگیان در هر برهه‌ای منوط به نظر یک یا دو نماینده بوده است. مع الاسف اکنون که به فصل تغییرات در این دانشگاه مهم استان رسیده ایم، برخی از نمایندگان از منصوبین منسوب به خود به گونه ای دفاع می‌کنند و بر سر مسئولیت مینشانند که گوییا ولی نعمت نظام آموزشی را حمایت کرده.

آقایان نماینده!
دانشگاه فرهنگیان استان اگر تا کنون نیز به نام شما یا به کام اطرافیانتان بوده، با کارنامه مردودی مسئولان منسوبتان عایدی جز بد نامی‌برایتان نداشته و فارغ التحصیلان این دانشگاه معلمانی هستند و خواهند بود که این کارنامه را سالیان سال برای مردم و نسل‌‌‌های آینده شرح می‌دهند و خواهند داد.

چرا تاکنون بر خلاف امر مقام معظم رهبری مدظله العالی رفتار کرده‌اید که فرمودند:«یکی از آسیب‌ها ورود نمایندگان در مسائل اجرایی است؛ فرض بفرمایید وارد شدن در اینکه مدیرکل فلان تشکیلات در شهر ما یا در استان ما مثلاً فرض کنید که چه کسی باشد، چه کسی نباشد»

جلوی ضرر را از هر کجا بگیرید! منفعت می‌کنید!

متاسفانه حمایت‌‌‌های شما از برخی اشخاص در دانشگاه فرهنگیان نشان از آن دارد که شناخت ضعیف از افراد دارید و امتداد حمایت شما از همان افراد بازخورد‌‌‌های مطلوبی را در اذهان فرهیختگان این دانشگاه منعکس نمی‌کند. واقعا دون شأن یک نماینده نیست که برای بقای عنصر مطلوبش، بی پرده اختیارات قانونی نمایندگی‌اش را خرج کند؟! بهتر نیست که از این مسیر پر ضرر برگردید؟!

القصه؛ خطاب به برخی نمایندگان بیان می‌کنیم

آقای نماینده انتظار ما از شما عمل در چارچوب قانونی و تخصصیتان است. اگر برایتان ترک عادت میسر نیست، لااقل دست از دانشگاه بکشید یا دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان شرقی را در اولویت نازلتر خویش قرار دهید!

انتهای خبر/