کارمندان آذربایجان شرقی، حامی ۱۸هزار فرزند یتیم و محسنین می‌شوند
کارمندان آذربایجان شرقی، حامی ۱۸هزار فرزند یتیم و محسنین می‌شوند
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی بر فرهنگ‌سازی و ترویج سنت حسنه انفاق، برای اجرای هرچه بهتر طرح اکرام ایتام و محسنین با عنوان «هر کارمند حامی یک فرزند معنوی» در ادارات استان تأکید کرد و گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها، حدود 18هزار فرزند یتیم و محسنین توسط کارمندان ادارات استان حمایت خواهند شد.

به گزارش شمس، بدر شکوهی در جلسه هماهنگی اجرای طرح “هر کارمند حامی یک فرزند معنوی”، گفت: در مرحله اول که شامل حامی‌یابی برای ایتام و محسنین است، ۵۰ درصد کارمندان استان در نظر گرفته شده‌ و امیدواریم همه مدیران ادارات با فرهنگ‌سازی در میان کارکنان خود، در تحقق این طرح در تراز استان اقدام کنند.

وی افزود: اگر برای کمک به یتیمان در دوران کودکی و نوجوانی، تمهیداتی اندیشیده نشود، در آینده با آسیب‌ها و چالش های جدی اجتماعی مواجه خواهیم شد.

وی، تبیین و ترویج فرهنگ انفاق را وظیفه همگان دانست و تشریح کرد: در اجرای این طرح، رعایت کرامت انسانی و عزت نفس افراد در نظر گرفته شده و برای اجرای موثر این طرح باید واحدهای بزرگ تولیدی، صنعتی و خدماتی نیز همراهی لازم را انجام بدهند.

شکوهی با اشاره به اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، حدود ۱۸هزار نفر یتیم و محسنین در سطح استان توسط کارمندان ادارات حمایت خواهند شد، گفت: در سال آینده یکی از شاخص های امتیازآوری ادارات در جشنواره شهید رجایی، نحوه مشارکت در اجرای این طرح خداپسندانه خواهد بود.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، وی در پایان گفت: رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد استان نیز با راه اندازی پویش‌های مختلف در این طرح مشارکت کنند.

 

  • منبع خبر : ایسنا