چک برجام را وصول و همه تحریم‌ها را بردارید/ دولت رئیسی بر پای شایستگی شکل گرفت
چک برجام را وصول و همه تحریم‌ها را بردارید/ دولت رئیسی بر پای شایستگی شکل گرفت
میرتاج‌الدینی خطاب به سیدابراهیم رئیسی گفت: ان‌شالله این دولت بتواند چک وصول نشده برجام را وصول کند، یعنی همه تحریم‌ها برداشته شود.

به گزارش شمس، «سیدمحمدرضا میرتاج الدینی» در نشست علنی امروز (شنبه ۳۰ مرداد) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات برنامه‌ها و وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، اظهار داشت: قبل از ورود به نکاتی که بنا داشتم عرض کنم، گلایه‌ای از همکارم که به عنوان مخالف صحبت کردند، دارم. در حدیث آمده است که تا سخن نگفته‌ایم، مالک آن هستیم و وقتی سخن گفتیم دیگر آن سخن مالک تو است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نباید صحبتی در صحن علنی شود که رسانه‌های بیگانه از آن سوءاستفاده کنند! خدمات نظام جمهوری اسلامی را نباید نادیده بگیریم. واژه هایی مانند قبرسکونتی، قبرخوابی، فروش اعضای بدن و… اینها باعث سوءاستفاده رسانه‌ها از این مسائل می‌شوند و این روا نیست که در پشت تریبون مجلس این سخنان گفته شود.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم در شرایط سختی کار خود را آغاز کرده است، هم از جهت وخامت پاندمی کرونا و از جهت اقتصادی و تورم بیش از ۴۴ درصد و سخت شدن معیشت مردم. بدهی دولت بیش از یک و نیم برابر بودجه سالانه است و کسری بودجه قابل توجه، نمای این شرایط اقتصادی است. برای برون رفت از این وضعیت حرکتی جهادی، عالمانه و شجاعانه می‌طلبد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت آقای رئیسی براساس شایستگی‌ها، مردمی بودن، مدیریت جهادی و انقلابی، پاک دستی و فسادستیزی شکل گرفته است. جوان گرایی به همراه نیروهای صاحب تجربه و ارزشمند، نخبه و مجموع اینها در این دولت وجود دارد. امیدواریم دولت در شأن گام دوم انقلاب اسلامی با پشتیبانی مجلس تحقق یافته و کار خود را آغاز کند.

میرتاج الدینی تصریح کرد: در این دولت با امور مهمی که ضرورت امروز جامعه است، تاکید شده؛ اشتغالزایی ، بهبود معیشت مردم، رونق تولید، خودکفایی و خوداتکایی در کالاهای اساسی، اصلاح نظام بانکی، حل مشکلات حاشیه نشینان، ساخت یک میلیون مسکن همراه با ایجاد یک میلیون شغل در طول سال از نکات ارزنده برنامه های دولت است.

نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی ادامه داد: آقای رئیسی، علاوه بر این موارد من نکاتی نیز اضافه می کنم؛ اصلاح نظام یارانه ای، اصلاح نظام گمرکی، رفع موانع تولید و رفع خودتحریمی ها در برنامه دولت باید مورد توجه قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس سیزدهم با اشاره به روابط بین المللی تاکید کرد: تعامل و همکاری با کشورهای منطقه و جهان به ویژه همسایگان، داشتن رویکرد اقتصادی و ایجاد پیمان های منطقه ای با اولویت اقتصادی و بازرگانی و جذب سرمایه گذاران خارجی و توجه به حقوق و ظرفیت ایرانیان خارج از کشور از نقاط قوت برنامه های دولت سیزدهم است و این موضوع را اضافه می کنم که رفع تحریم های ظالمانه باید در اولویت اول وزارت امور خارجه باشد.

وی بیان کرد: در موضوع رفع تحریم ها باید با تغییر رویکرد انفعالی در مذاکرات برجامی به رویکرد اقتدار، ان شالله این دولت بتواند چک وصول نشده برجام را وصول کند. یعنی همه تحریم‌ها برداشته شود، در عین حال به سیاست اقتدار تاکید شود و هرگز مسائل داخلی مخصوصاً اقتصاد را به مذاکرات پیوند نخواهند زد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: توجه به موضوعات اقتصادی در حوزه کشاورزی، کشت فرامرزی و فراسرزمینی، امنیت غذایی، توجه به انرژی، حمل و نقل با تاکید بر ترانزیت در خط ابریشم و شرق به غرب از جمله سرخس- مشهد-تبریز و به سمت اروپا از امتیازات دولت سیزدهم است.

میرتاج الدینی ادامه داد: دولت همچنان که در برنامه های خود اعلام کرده است، ایجاد ثبات اقتصادی، تقویت ارزش پول ملی، حمایت از تولید و اشتغال در حوزه نفت، ایجاد قراردادهای تهاتری نفتی برای پروژه های زیرساختی کشور از نکات قوت این دولت است که امیدواریم با حمایت مجلس این موضوعات تحقق یابد. به مواردی دیگر از جمله صنایع پایین دستی نفت در ایجاد پتروپالایشگاه ها و مشارکت دادن بخش خصوصی باید اهمیت بدهیم.

انتهای پیام/