چرا منطقه صنعتی «کجوار» به چین کوچک معروف است؟
چرا منطقه صنعتی «کجوار» به چین کوچک معروف است؟
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: منطقه صنعتی کجوار به چین کوچک معروف است چرا که علاوه بر فعالیت تعداد زیاد تولیدکنندگان، کالاهایی که در واحدهای تولیدی این منطقه تولید می شود قابل رقابت با محصولات کشورهای اطراف است.

به گزارش شمس، صابر پرنیان امروز در جلسه رسیدگی به مشکلات واحدهای تولیدی منطقه صنعتی کجوار با بیان این که موانع و مشکلات واحدهای تولیدی منطقه صنعتی کجوار باید ساماندهی شود، اظهار کرد: با توجه به این که کجوار یک منطقه بزرگ صنعتی، تولیدی و اشتغال است بنابراین امیدواریم با رفع مشکلات و ساماندهی واحدهای صنعتی، اینجا را به یک منطقه اقتصادی تاثیرگذار در کشور تبدیل کنیم.

وی افزود: مشکلات مختلفی در زمینه صدور مجوزها، تامین مواد اولیه، اعطای تسهیلات و تامین خدمات آب، برق و گاز در این جلسه مطرح شد که پیگیری این موارد، مورد استقبال صنعتگران قرار گرفت.

پرنیان ادامه داد: امیدواریم به مرحله ای برسیم که تولیدکنندگان تنها به فکر تولید کالای باکیفیت و صادراتی باشند و هیچ مشکلی در زمینه کسب و کار، مجوزها، دستگاه‌های اجرایی و زیرساخت‌ها نداشته باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تاکید کرد: با توجه به این که اکثر صنعتگران در منطقه کجوار بدون مجوز فعالیت می‌کنند بنابراین به منظور ساماندهی وضعیت موجود باید اطلاعات دقیقی از واحدهای تولیدی داشته باشیم.

پرنیان افزود: مقرر شد تولیدکنندگانی که به عنوان هیات امنا فعالیت می‌کنند اطلاعات دقیقی از این واحدهای صنعتی را جمع آوری کنند و سازمان صمت بر اساس این اطلاعات با برگزاری جلساتی از ظرفیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، دادگستری استان و همچنین از ظرفیت مدیران دستگاه‌های اجرایی استفاده کند تا این مشکلات حل شود.

وی با اشاره به اهمیت رفع موانع فعالیت واحدهای صنعتی در زمینه افزایش تولید و اشتغالزایی افزود: منطقه صنعتی کجوار به چین کوچک معروف است چرا که علاوه بر فعالیت تعداد زیاد تولیدکنندگان، کالاهایی که در واحدهای تولیدی این منطقه تولید می شود قابل رقابت با محصولات کشورهای اطراف است.

انتهای پیام/