چرا رئیس‌جمهور استیضاح نشد؟ / مجلس فعلی در رأس امور است؟
چرا رئیس‌جمهور استیضاح نشد؟ / مجلس فعلی در رأس امور است؟
بیگی می‌گوید رهبر انقلاب درخصوص طرح سوال و استبپیضاح رئیس‌جمهور ملاحظاتی دارند و ما ملزم به اطاعت از سیاست‌های کلی نظام هستیم.

«احمدعلیرضا بیگی» در گفت‌وگو با خبرنگار شمس در پاسخ به این سوال که آیا مجلس یازدهم در رأس امور است، اظهار داشت: مجلس باید خودش باور داشته باشد که در رأس امور قرار دارد یا خیر، مجلس دهم این باور را نداشت و در خیلی از موضوعات منفعل ظاهر می‌شد و در سیاست‌گذاری‌ها دخالت نمی‌کرد.

وی ادامه داد: مجلس دهم بیشتر دنبال قبیله‌گرایی سیاسی بود و می‌خواست تعهدات خود را نسبت به دولت به‌خاطر مشترکاتی که داشت عملی کند ولی مجلس یازدهم اعتقاد دارد در رأس امور است و در موضع‌گیری ‌هایش این را نشان می‌دهد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که اگر مجلس در رأس امور است چرا از طرح سوال از رئیس‌جمهور و استیضاح روحانی عقب‌نشینی کرد، خاطرنشان ساخت: مجلس چون در رأس امور است دولت را به‌عنوان مطالبه مردم بازخواست و وظیفه‌اش را انجام می‌دهد و سعی دارد دولت را با نظارت در مسیر خدمت قرار دهد.

وی تاکید داشت: برای استیضاح رئیس‌جمهور رهبر انقلاب ملاحظاتی دارند و تعیین کننده ایشان هستند و مجلس نیز ملزم به اطاعت از سیاست‌های کلی نظام است.

بیگی در پاسخ به این سوال که چه زمانی اقدامات مجلس برای مردم ملموس خواهد شد، تصریح کرد: نقطه‌ی شروع حل مشکلات مردم باید از سوی دولت باشد، مجلس تحرکات لازم را انجام می‌دهد و فرضا طرح مسکن ارائه می‌کند اما باید دولت متناسب با شرایط طرح بیاورد چراکه اجرای طرح‌ها منابع مالی می‌خواهد.

وی در پایان افزود: تصور می‌کنند مجلس باید مشکلات را حل کند درحالی که وظیفه مجلس این نیست! اینکه مجلس وارد اجرائیات شود امکان پذیر نمی‌باشد و مجلس در این مدت سعی کرده است کمیسیون‌ها و ساز و کارهای سیاست‌گذاری‌ها را شکل دهد.

انتهای پیام/