پیش بینی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در آذربایجان شرقی
پیش بینی وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در آذربایجان شرقی
رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: از امروز شنبه تا اواسط هفته، وزش باد در برخی ساعات به نسبت شدید و خیزش گرد و خاک این استان را در بر می گیرد.

به گزارش شمس، محمد امیدفر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس آخرین نقشه های پیشیابی و با افزایش بردارهای خطوط فشاری در منطقه، در این بازه زمانی پدیده غالب در استان وزش باد بوده و به دنبال آن کیفیت هوا کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه این وضعیت موجب کاهش دید افقی نیز می شود، اظهار کرد: شرایط جوی یاد شده تا روز سه شنبه در استان ادامه می یابد و در برخی نواحی استان با عبور موج بارشی، بارش متناوب باران روی خواهد داد.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: با توجه به وزش باد گاهی تا شدید به ویژه در روز سه شنبه، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام سبک، خسارت به سقف گلخانه ها و شکستن سرشاخه های درختان وجود دارد.

امیدفر، ادامه داد: از نظر دمایی نیز روند تدریجی افزایش دما در روزهای آینده در استان ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته ورزقان با دمای ۲ درجه و شهرهای اهر و عجبشیر با دمای ۱۰ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در این مدت به ۶ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.

انتهای پیام/