پیشرفت اقتصادی توام با عدالت هدف آرمانی برنامه هفتم/ جایگاه آذربایجان‌شرقی در برنامه هفتم
پیشرفت اقتصادی توام با عدالت هدف آرمانی برنامه هفتم/ جایگاه آذربایجان‌شرقی در برنامه هفتم
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی دستیابی به اهداف برنامه هفتم را مستلزم توجه به چرخش‌های تحول آفرین مندرج در سند تحول دولت مردمی دانست و گفت: پیشرفت اقتصادی توام با عدالت هدف آرمانی برنامه هفتم است.

به گزارش شمس، محمد فرشکاران ظهر امروز در جلسه بررسی دستورالعمل نحوه مشارکت استان‌ها در تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: به خاطر سهولت کار دستورالعمل و راهکارهای تدوین برنامه هفتم ارائه شده است که دستگاه های اجرایی باید مطابق با این دستورالعمل پیشنهادات خود را ارائه دهند.

وی به ضرورت توجه به مسئله‌محوری در تدوین برنامه هفتم اشاره و اضافه کرد: در این ارتباط موضوعات و اولویت‌های کلیدی مطرح بوده و لازم است اهداف، راهبردها و برنامه اجرایی مشخص و بر مبنای آن شاخص‌ها تعریف و در نهایت خروجی ها به صورت کمی معین شود.

فرشکاران یادآور شد: سند تحول دولت مردمی، آمایش سرزمین، راهبردهای اقتصاد مقاومتی و سیاست های کلی نظام و دولت مواردی هست که شالوده کلی برنامه هفتم توسعه کشور را تشکیل می دهند و باید جایگاه و تاثیرگذاری شایسته استان را در سطح کلان کشوری بازیابیم.

وی مواردی مثل رشد و ثبات اقتصادی، صندوق بازنشستگی، امنیت غذایی و آب را موضوعات محوری برنامه هفتم توسعه خواند و تمرکز بر ارتقاء نظام سلامت، اصلاح الگوی کشت، ارتقاء فرهنگ و توسعه گردشگری را ضروری برشمرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی اذعان داشت: هر کدام از دستگاه های اجرایی مثل راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، برق منطقه‌ای و غیره موارد خاص مسئله محور و اولویت دار را در قالب سیاست های کلی و آینده نگری در نظر گرفته و شالوده کلی توسعه را تعریف کنند.

این مسوول در عین حال خاطرنشان ساخت: دستگاه های اجرایی استان باید در ارائه پیشنهادات و پیشبرد برنامه هفتم توسعه با دستگاه های ملی متبوع هماهنگی کامل داشته باشند.

در این جلسه نمایندگان دستگاه های اجرایی استان پیشنهادات خود را در ارتباط با برنامه هایی که در چارچوب توانمندی‌های اجرایی کشور امکان اجرا دارند، مطرح کردند.

انتهای پیام/